اپل

کارکنان اپل از ماه سپتامبر به صورت هیبریدی به محل کار باز‌می‌گردند

اپل اخیرا با ارسال ایمیل‌هایی داخلی به کارکنان خود اعلام کرد که احتمالا از ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور) می‌بایست سه روز در هفته در محل کار خود حضور فیزیکی داشته باشند.  

به گزارش بلومبرگ، انتظار می‌رود تمامی‌کارکنان منطقه Bay Area روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه و یک روز نیز بنا به انتخاب خود، در محل کار حضور یابند. همچنین این امکان برای کارکنان فراهم شده تا دو روز در هفته را دورکاری کنند.

این یعنی، مدل کاری هیبریدی با تاخیر چند ماهه بالاخره در اپل اجرا خواهد شد. رویه‌ای که قرار بود در ژوئن ۲۰۲۱ آغاز شود اما با توجه به شرکت همه‌گیری فعلا تا ماه سپتامبر به تعویق افتاده است.  

اپل در حالی قصد دارد از ماه سپتامبر، کارکنان را به محل کار باز گرداند که طی ماه‌های اخیر و با انتشار زمان‌های بازگشت کارکنان، موجی از اعتراضات را در داخل شرکت در واکنش به این تصمیم شکل گرفته بود.

تیم کوک، مدیرعامل اپل طی پیامی‌خطاب به کارکنان، توضیحاتی را در خصوص این تصمیم ارائه داده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: فاز نخست و آزمایشی کار هیبریدی، فرصتی عالی را برای گرد هم جمع شدن، ارتباط مجدد با تیم‌هایمان و ملاقات حضوری با همکاران جدید فراهم می‌کند. وقتی که ما در سال گذشته، از اجرای این طرح پایلوت خبر دادیم، اعلام کردیم که این روش می‌تواند یک تجربه یادگیری برای همه ما باشد. ما خود را متعهد می‌دانیم تا خود را نسبت به ایجاد فضایی منعطف که به تیم‌هایمان در پیشرفت کمک می‌کند، منطبق کنیم.  

در ادامه آمده است: حسب بازخوردها و پیشنهاداتی که از مدیران دریافت کردیم، تصمیمات زیر اتخاذ شده است: تیم‌های شرکت‌کننده در این طرح آزمایشی، سه روز در هفته و در روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه به دفاتر خواهند آمد و روز سوم حضور نیز توسط تیم‌های تعیین می‌شود. تصمیم‌گیری در این خصوص بر عهده مدیران گروه‌ها خواهد بود. همانند گذشته، بسیاری از کارمندان این امکان را خواهند داشت تا دو روز در هفته از راه دور کار کنند. همچنین با توجه به فعالیتی که کارمندان انجام می‌دهند، می‌توانند تا چهار هفته در سال را به صورت دورکاری فعالیت کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا