شبکه‌های اجتماعی

اپل، تلگرام را مجبور به حذف قابلیت «تلموجی» از آپدیت جدید کرد

آپدیت جدید تلگرام در حالی منتشر شد که به گفته پاول دوروف، مدیرعامل این شبکه اجتماعی، یکی از قابلیت‌های جدید در این آپدیت بنا به درخواست اپل حذف شده است.  

به گفته دوروف، دو هفته‌ای بود که اپل بدون هیچ توضیحی، در حال بررسی این آپدیت بود تا تاییدیه انتشار آن را صادر کند تا این که، بالاخره شاهد انتشار این آپدیت در اپ استور برای کاربران آی او اس بودیم؛ اما با این تفاوت که یکی از ویژگی‌های مرتبط با ایموجی‌ها با توجه به درخواست اپل از این به‌روزرسانی حذف شد.

مدیرعامل تلگرام طی پیامی‌در کانال تلگرامی‌خود نوشت پس از پوشش رسانه‌ای گسترده پست قبلی من، اپل از ما درخواست کرد تا ویژگی تلموجی (Telemoji) را که نسخه‌ای متحرک و باکیفیت‌تر از ایموجی‌های استاندارد محسوب می‌شود، حذف کنیم. این درخواست کاملا گیج‌کننده و غیرمنتظره بود چراکه تلموجی، بعد جدیدی را به ایموجی‌های ایستا و با کیفیت پایین اضافه و اکوسیستم اپل را به طور قابل توجهی غنی می‌کند.

با توجه به ویدیویی که از تلموجی تلگرام منتشر شده، بی‌تردید این قابلیت می‌تواند تجربه جدید و زنده‌تری از کار با ایموجی‌ها را برای کاربران به ارمغان آورد. در واقع، تلموجی، به ایموجی‌های ثابت، روح می‌بخشد.

با این حال، آپدیت مذکور علاوه بر تلموجی، با قابلیت‌ها و تغییرات دیگری نیز همراه شده است. کاربران نسخه پولی تلگرام یا همان پریمیوم، می‌توانند ایموجی‌های سفارشی را آپلود و در چت با دوستان خود استفاده کنند. تلگرام ۱۰ مجموعه ایموجی سفارشی را با بیش از ۵۰۰ ایموجی برای این کاربران در نظر گرفته است.

کاربران نسخه رایگان تلگرام نیز می‌توانند تمامی‌این ایموجی‌ها را در این شبکه اجتماعی مشاهده و از آن‌ها در پیام‌های ذخیره شده خود استفاده کنند. تلگرام همچنین پنل استیکرها در آی او اس را با ایجاد تب‌های جداگانه برای استیکرها، گیفت و ایموجی به‌روزرسانی کرده است. قابلیتی که پیشتر به نسخه اندروید، دسکتاپ و وب تلگرام اضافه شده بود.

گفته می‌شود که تغییرات و قابلیت‌های بیشتری نیز به زودی به تلگرام اضافه خواهد شد. دورورف در این خصوص می‌گوید: طی چند هفته آینده، تلگرام به کاربران اجازه می‌دهد تا ایموجی‌های سفارشی را به عنوان واکنش (Reaction) پیام استفاده کنند؛ البته این قابلیت نیز تنها برای کاربران پریمیوم عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا