تکنولوژی

خط و نشان شیائومی برای تسلا با رونمایی از ربات‌ انسان‌نمای‌«سایبروان»

شیائومی‌به‌تازگی و در جریان مراسمی‌در شهر پکن، از یک ربات انسان‌نمای پیشرفته به نام سایبروان (CyberOne) رونمایی کرد.

رباتی که اگرچه در قامت یک نمونه اولیه معرفی شد، اما توانست به لطف قابلیت‌ها و توانایی‌هایی که از خود نشان داد، برای رقبای شیائومی‌در این حوزه خط و نشان بکشد. قد سایبروان برابر با ۱۷۷ سانتیمتر و وزن آن نیز حدود ۵۲ کیلوگرم عنوان شده است.  

سایبروان همچنین با نام «برادر فلزی» نیز به علاقه‌مندان معرفی شد و حتی لقب زودیاک نیز به آن داده شد. این ربات پس از یک پیاده‌روی کوتاه به میانه استیج آمد و به لی جون، مدیرعامل شیائومی‌یک گل اهدا کرد.

همچنین این ربات با یکی از حضار، عکس سلفی گرفت. سایبروان پس از این نمایش تحسین برانگیز، بدون هیچ مشکلی، از استیج خارج شد. سایبروان دومین نمونه از ربات‌های تولیدشده توسط محققان آزمایشگاه تحقیقاتی Xiaomi Robotics Lab محسوب می‌شود. اولین ربات این شرکت با نام سایبرداگ در آگوست ۲۰۲۱ معرفی شد.  

در خصوص مشخصات ظاهری سایبروان باید گفت که از یک صورت به شکل یک پنل OLED خمیده برخوردار است که می‌تواند محیط پیرامون خود را به صورت سه بعدی ببیند. همچنین دو میکروفون صدا  نیز برای دریافت و شنیدن صداهای اطراف، روی بدنه این ربات تعبیه شده است.  

به گفته شیائومی، سایبروان می‌تواند ۸۵ نوع صدا از محیط و ۴۵ دسته‌بندی از احساسات انسانی را شناسایی کند. بدن این ربات از ۱۳ مفصل تشکیل شده و امکان حرکت قسمت‌های مختلف را برای ربات مهیا می‌کند.  

همچنین محرک‌های قسمت‌های فوقانی این ربات دارای گشتاور خروجی تا ۳۰ نیوتن‌متر هستند و می‌توانند با دقتی تا یک نیوتن‌متر، اجسام را لمس کنند. مدیرعامل شیائومی‌اعلام کرد که این ربات با قیمتی بین ۸۹ تا ۱۰۴ هزار دلار وارد بازار خواهد شد.  

با این حال، اتمام ساخت و آماده شدن این ربات برای عرضه به بازار، زمان‌بر خواهد بود. تا آن زمان، شیائومی‌به تلاش‌های خود برای اضافه کردن قابلیت‌ها و توانایی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به سایبروان ادامه خواهد داد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا