گوناگون

راهنمایی خرید بهترین ویدئو پروژکتور نو و استوک

ویدئو پروژکتور نیز مانند هر وسیله دیگری هم به صورت نو خریداری می‌شود و هم به صورت استوک یا دست دوم. تفاوت بارز این دو حالت در قیمت است. طبیعتا قیمت ویدئو پروژکتور استوک در مقایسه با ویدئو پروژکتور نو بسیار کمتر است. در ادامه مطالب سعی داریم نکات مربوط به ویدئو پروژکتور نو و استوک را بررسی کنیم؛ پس اگر قصد خرید ویدئو پروژکتور را دارید اصلا این مقاله را از دست ندهید.

 ویدئو پروژکتور چیست؟

دستگاه ویدئو پروژکتور یا دیتا پروژکتور مبتنی بر لامپ و لنز یا عدسی است که تصاویر ورودی به خود را از منابع گوناگون مانند: انواع پلیرها، کامپیوتر، ویدئو، دوربین‌های فیلمبرداری و غیره دریافت نموده و بعد از پردازش آن، بر روی پرده نمایش با بزرگنمایی چشمگیری منعکس می‌نماید. این بزرگنمایی وابسته به لنز و نیز فاصله دستگاه از پرده نمایش خواهد داشت.

ویدئو پروژکتور استوک یا دست دوم یا نو بخرم؟

همان طور که می‌دانید امروزه ویدئو پروژکتورها ابزارهای بسیار کاربردی و مهمی هستند که در سال‌های اخیر با افزایش قیمت چشمگیری مواجه شده اند. به همین خاطر بسیاری از خریداران ویدئو پروژکتور، به ویدئو پروژکتورهای استوک یا دست دوم مراجعه می‌کنند تا دستگاهی متناسب با بودجه خود تهیه نمایند. ولی افراد زیادی نیز با این تصمیم مخالف هستند و توصیه می‌کنند که دیتا پروژکتوری نو اما با کیفیت پایین‌تر خریداری شود تا بودجه کم کاربر جبران شود. البته مهم‌ترین مسئله در خرید کالاهای دیجیتال به ویژه ویدئو پروژکتور این است که از چه کسی یا در واقع از چه فروشنده‌ای تهیه می‌شوند. لازم است بدانید بسیاری از فروشنده‌ها حتی مدت زمانی را به عنوان ضمانت یا گارانتی برای ویدئو پروژکتورهای استوک هم مشخص می‌کنند، در حالی که برخی از فروشنده‌ها حتی برای ویدئو پروژکتورهای نو هم ضمانتی نمی‌دهند. بنابراین می‌ت وان با بررسی برخی موارد مهم پاسخ مناسبی برای این دسته از سوالات که بهتر است ویدئو پروژکتور استوک یا دست دوم یا نو بخریم؟ یافت. در ادامه سعی داریم تا اطلاعات کامل و دقیقی درباره ویدئو پروژکتورهای استوک یا دست دوم و پروژکتورهای نو در اختیارتان قرار دهیم. بنابراین انتظار داریم با مطالعه دقیق این مقاله بتوانید تصمیم درستی برای انتخاب ویدئو پروژکتور مورد نیاز خود بگیرید.

قابلیت‌ها و کاربردهای دستگاه ویدئو پروژکتور

این دستگاه که در گذشته تنها وظیفه پخش تصاویر ویدئویی بوده است، امروزه با اسم‌های گوناگونی مانند: پروجکشن، مالتی مدیا پروژکتور، دیتا پروژکتور و حتی گاهی پروژکتور خوانده می‌شود که منظور از همه آن‌ها یکی است. طبیعتا با پیشرفت چشمگیر علم و تکنولوژی، ویدئو پروژکتورها نیز پروسه رشد و تکامل پر پیچ و خم خود را طی کرده‌اند و در حال حاضر می‌توانند بسیاری از انتظارات کاربران را برآورده کنند. عدم نیاز به تاریک نمودن اتاق یا سالن جلسات، اولین مرحله پیشرفت و تکامل این دستگاه بود که با افزایش شدت روشنایی و کاهش قیمت در گذر زمان موجب شد در زمینه گسترده‌تری مورد استفاده قرار گیرد.

در طی زمان این ابزار، موثرتر و بهتر شده و امکانات بیشتری را در خود جای داده است، توسعه سیگنال‌های ورودی قابل پخش، مجهز شدن به درگاه LAN و امکان کنترل از طریق شبکه، امکان اتصال فلش مموری (USB Memory) و کارت‌های حافظه، افزایش رزولوشن قابل نمایش از SVGA تا محدوده UXGA و HD، امکان اتصال به پورت HDMI، و همچنین طراحی و تولید ویدئو پروژکتورهای جیبی، هوشمند، سه بعدی و وایرلس از جمله مراحلی است که در تاریخچه می‌توان به آن اشاره نمود.

کاربردها

همگام با پیشرفت ویدئو پروژکتور، کاربردهای آن نیز به فراخور احتیاجات متنوع کاربران، افزایش بسیار ویژه‌ای داشته است. در حال حاضر علاوه بر کلاس‌های درس، کارگاه ها، سایت‌های کامپیوتر، مراکز علمی و آموزشی و دانشگاه ها، حوزه استفاده از ویدئو پروژکتور به بسیاری از مراکز دولتی، تحقیقاتی و پژوهشی، مراکز نظامی و عملیاتی، تجارت و دموی محصولات و خدمات، تفریحات و سرگرمی و نیز منازل مانند سینمای خانگی توسعه پیدا کرده است.

ویدئو پروژکتور که زمانی دستگاهی تقریبا لوکس و تجملاتی به نظر می‌آید و اغلب در مراکزی معدود مورد استفاده قرار می‌گرفت، امروزه در طرح هوشمند سازی مدارس یا کلاس‌های هوشمند، در جیب کاربران شخصی و بازاریاب‌ها همان مینی پروژکتور و دفترهای کار و حتی منازل به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به چه پروژکتورهایی استوک، دست دوم و نو گفته می‌شود؟

ویدئو پروژکتورهای نو یا استفاده نشده، همان طور که از اسم آن‌ها مشخص است بعد از تولید جعبه آن باز نشده است و مورد استفاده قرار نگرفته اند. ویدئو پروژکتورهای دست دوم دقیقا بر عکس ویدئو پروژکتورهای نو می‌باشند و قبلاً توسط فرد دیگری استفاده شده و بعد از مدتی مجدد وارد بازار ویدئو پروژکتورها شده اند. ولی دسته سومی نیز وجود دارد که به آن ویدئو پروژکتور استوک می‌گویند. در واقع از آن جایی که در کشورهای اروپایی قانونی برای بازگشت بی‌قید و شرط کالا بعد از ۲۰ روز وجود دارد، به ویدئو پروژکتورهایی که تا ۲۰ روز بعد از خرید به فروشنده بر می‌گردد، ویدئو پروژکتور استوک گفته می‌شود. این ویدئو پروژکتورها قیمت کمتری در مقایسه با دیتا پروژکتورهای نو دارند. همچنین کشورهای خاورمیانه مثل ایران، به علت نرخ بالای ارز بازار بسیار خوبی برای فروش این کالاها محسوب می‌شوند. البته نا گفته نماند که امروزه تفاوت زیادی میان ویدئو پروژکتور دست دوم و ویدئو پروژکتور استوک وجود ندارد و گاها به ویدئو پروژکتورهای دست دوم که مدت زیادی هم استفاده شده اند، استوک گفته می‌شود.

مزایا ویدئو پروژکتور دست دوم یا استوک

مزایای یک ویدئو پروژکتور دست دوم عبارت‌اند از:

  •  قیمت پایین‌تر در مقایسه با ویدئو پروژکتور هم رده نو
  • دارا بودن تست کیفیت تصویر پیش از خرید، که باعث می‌شود خریدار همان ویدئو پروژکتور با همان کیفیت تصویر مطلوبش را خریداری نماید و خیالش از بابت کیفیت تصویر راحت باشد.

توجه داشته باشید که ویدئو پروژکتورهای کارکرده با برند معتبر، کیفیت برتر نسبت به ویدئو پروژکتورهای نو هم رده با برند ناشناس دارند.

خرید ویدئو پروژکتور نو و استوک

شما می‌توانید ویدئو پروژکتور استوک یا نو را از مجموعه آی ژکتور با کیفیت عالی و قیمت مناسب خریداری نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا