ایراناینترنت

اتصال ۱۹۰۰ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات:  تا هفته دولت سال بعد، کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهیم کرد.

عیسی زارع‌پور با انتشار ویدیویی در اینستاگرام خود با اشاره به اتصال ۱۹۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات از زمان آغاز به کار این دولت، بیان کرد: در ابتدای دولت ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل بودند و اکنون ۸۸ درصد روستاها متصل هستند و تا پایان سال، این را به ۹۵ درصد خواهیم رساند و تا هفته دولت سال بعد، کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سال گذشته با بیان اینکه هم اکنون ۷۵۰۰ روستا در کشور به ارتباطات کامل دسترسی ندارند،  گفته بود: ۴۵۰۰ روستای کشور نیز هیچ نوع دسترسی ندارند و حتی از شبکه برق و جاده نیز برخوردار نیستند. در بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ این موضوع مطرح شده که وزارت نیرو اولویت را برای برق‌رسانی به این روستاها بگذارد و دسترسی ویژه برای آنتن‌های BTS فراهم شود.  مسیر سختی در پیش داریم و برنامه‌مان این است که چهار برابر گذشته با سرعت این توسعه را جلو ببریم.

وی همچنین چندی پیش با بیان اینکه استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات باید برای تسهیل زندگی مردم، حکمرانی مبتنی بر داده و توسعه اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد، گفته بود: در حالی که دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات اعلام کرده حدود ۶۰ درصد از مردم دنیا به ارتباطات دسترسی دارند، در ایران حتی روستاهای ما هم اینترنت دارند و اکنون،  ۸۶ درصد روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و پیش‌بینی ما این است که در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ کل روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

منبع
ایسنا

نوشته های مشابه

‫1,388 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا