موبایل

قابلیت Repair Mode سامسونگ اطلاعات گوشی را از تعمیرکاران پنهان می‌کند

این قابلیت دسترسی تعمیرکاران به قسمت داخلی گوشی را محدود می‌کند.

سامسونگ در حال کار روی قابلیتی جدید به نام Repair Mode است که اجازه دسترسی تعمیرکاران به اطلاعات گوشی را محدود می‌کند.

این قابلیت می‌تواند برای محافظت از اطلاعات شخصی کاربران و همچنین رفع نگرانی آنها در هنگامی‌که گوشی‌های معیوب خود را به تعمیرکاران می‌سپارند، بسیار مفید و کاربردی باشد. وب‌سایت SamMobile با انتشار این خبر اعلام کرد که سامسونگ امیدوار است که به زودی و با اضافه کردن حالت Repair Mode به گوشی‌های خود، این نگرانی را برطرف کند. 

بر اساس این گزارش، قابلیت مذکور، دسترسی تعمیرکاران به قسمت داخلی گوشی را محدود می‌کند. درواقع، میزانی از دسترسی که در تعمیر گوشی به آنها کمک خواهد کرد، فراهم خواهد شد. با فعال کردن این حالت، تعمیرکاران دیگر به تصاویر، ویدیوها و دیگر فایل‌های حساس کاربران دسترسی نخواهند داشت.

گفته می‌شود که این قابلیت ابتدا برای کاربران گوشی گلکسی اس۲۱ در کره جنوبی عرضه خواهد شد و طبق اعلام سامسونگ، به زودی سایر مدل‌های گلکسی این شرکت به این قابلیت مجهز خواهند شد. 

بر اساس این گزارش، کاربران می‌توانند این قابلیت را در بخش Battery and Device Care مشاهده و فعال کنند. این بخش نیز در قسمت تنظیمات (Settings) تعبیه شده است. 

پس از فعال کردن این قابلیت، گوشی به حالت Repaide Mode ریبوت خواهد شد و به دنبال آن، اکانت‌ها، تصاویر و پیام‌ها از دسترس تعمیرکار پنهان خواهند شد. در این حالت، تنها امکان دسترسی به برنامه‌های پیش‌فرض برای تعمیرکاران فراهم خواهد بود.

سامسونگ هنوز حرفی در این خصوص که چه مدل‌هایی قادر به پشتیبانی از Repair Mode خواهند بود، نزده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا