گوناگون

مشاوره سئو چیست؟ | مشاور SEO مختصص حرفه ای

امروزه خیلی از کسب و کارها برای این که بتوانند حضور موفقیت‌‌آمیزی در دنیای تجارت داشته باشند به تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید روی آورده‌اند و ترجیح می‌دهند با راه‌اندازی یک سایت، خود را به مشتریان‌شان معرفی کنند. اما طبیعتاً زمانی طراحی سایت، نتیجه مطلوبی خواهد داشت که به صورت اصولی پیش نیازها و زیرساخت‌های مشاوره سئو انجام شده باشد. از این رو، تعداد قابل توجهی از کسب و کارهای نوپا، برای این که بتوانند یک سایت قوی طراحی کنند این کار را به مشاور سئو می‌سپارند.

یکی از این متخصصان نیز مشاورانی هستند که در زمینه سئو، فعالیت می‌کنند و می‌توانند بهترین خدمات را به کاربران ارائه بدهند. ما نیز قصد داریم در ادامه این اشخاص را به طور کامل به شما معرفی کنیم و وظایف آن‌ها را برای شما شرح بدهیم. پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا ماهیت مشاوران سئو بیشتر برای شما روشن شود و بتوانید از تجربه و مهارت آن‌ها نهایت استفاده را ببرید.

مشاوره سئو کیست؟

به نقل از رز دیزاین، مشاور سئو، فردی است که بر تمام اصول سئو‌سازی سایت، اشراف دارد و آن‌ها را به بهترین نحو ممکن، روی سایت‌های اینترنتی پیاده‌سازی می‌کند. این فرد تمام مکانیزم‌ها و الگوریتم‌های یک سایت را مورد بررسی قرار می‌دهد و کاری می‌کند که ترافیک آن به بیشترین حد برسد.

اهداف مشاور سئو چیست؟

اهداف یک مشاور سئو را در سه مورد می‌توان خلاصه کرد و آن‌ها عبارتند از:

افزایش آگاهی از برند

اولین و اصلی‌ترین هدف یک مشاوره سئو، این است که بتواند برند یک کسب و کار را به طور کامل به همگان معرفی کند. برای رسیدن به این هدف نیز، باید همیشه به روز باشد و اطلاعات درست و علمی در سایت خود منتشر کند. این در حالی است که برخی تصور می‌کنند فقط رتبه‌بندی گوگل ملاک است و به کیفیت محتوای سایت خود توجهی نمی‌کنند. به همین دلیل نیز سایت‌‌شان مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و در کسب و کار خود با شکست مواجه می‌شوند.

افزایش ترافیک مؤثر و هدفمند

هدف دیگر یک سئوکار حرفه‌ای این است که ترافیک سایت مشتری خود را افزایش بدهد. برای این که بتواند این هدف را محقق کند نیز در وهله اول باید نیاز کاربران سایت را درک کند. سپس باید تمام توان خود را به کار بگیرد تا نیاز این افراد را برآورده کند و رضایت آن‌ها را به دست بیاورد.

بازگشت سرمایه

بهینه‌سازی سایت، یک کار کاملاً تخصصی است و به مهارت بالایی نیاز دارد. از این رو، ممکن است دستمزد فردی که این کار را انجام می‌دهد کمی زیاد باشد. اما اگر مشاور سئو وظایف خود را به درستی انجام دهد اصلاً جای نگرانی نیست و چند برابر این هزینه به صاحب سایت باز می‌گردد.

وظایف مشاوره سئو
وظایف مشاوره سئو

وظایف مشاوره سئو

یک مشاور سئو، باید بتواند تمام وظایفی که برای او تعریف شده است را به بهترین نحو انجام دهد. از آن جایی که این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ما در این قسمت به طور اختصاصی در مورد خدمات یک مشاور خوب صحبت می‌کنیم:

بهینه‌سازی سایت – سئو

به نقل از رز دیزاین، یک مشاور سئو، قبل از هر کاری باید مؤلفه‌هایی مثل بک لینک‌ها، نقشه و ساختار سایت و HTML آن را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهد و ارورهای احتمالی سایت را رفع کند.

پیشنهاد دادن کلمات کلیدی

مشاور سئو، باید یک سری کلمات کلیدی برای سایت شما تعریف کند. این کلمات که به دو نوع کلمات کلیدی اصلی و کلمات کلیدی فرعی، تقسیم می‌شوند باید مرتبط با کسب و کار شما باشند و بتوانند افراد را به سمت سایت شما جذب کنند.

ارتقا رتبه سایت در گوگل

مشاوره سئو بعد از انتخاب کلمات کلیدی مناسب، باید کاری کند که سایت شما بالاترین رتبه را در گوگل به دست بیاورد و در رأس سایت‌های دیگر قرار بگیرید.

تعیین استراتژی

کار دیگری که یک مشاور سئو، باید انجام بدهد تعیین استراتژی است. او باید یک برنامه‌ریزی دقیق انجام بدهد و در آن الگوریتم‌‎های سئوسازی و استراتژی‌های بهینه‌ کردن سایت را به طور دقیق مشخص کند.

افزایش میزان ماندگاری کاربران در سایت

یکی دیگر از اقداماتی که یک مشاور سئو باید انجام دهد، افزایش میزان ماندگاری کاربران در سایت است. به عبارت بهتر او باید با بهره‌گیری از جدیدترین تکنیک‌های سئو، یک سایتی را طراحی کند که کاربران، تمایل داشته باشند از تمام صفحات آن بازدید کنند و زمان زیادی را به آن اختصاص بدهند.

جذب کاربران

وظیفه دیگر در یک مشاوره سئو، جذب کاربر است. او باید با استفاده از جدیدترین شیوه‌های طراحی سایت، سایتی را راه‌اندازی کند که از همه لحاظ استاندارد باشد و بتواند مخاطب را به سمت خود بکشاند.

ویرایش و ایجاد صفحات جدید

یک مشاور سئو، باید هر چند وقت یک بار مطالب و ساختار سایت مشتری‌اش را ویرایش کند و سعی کند که همیشه آن را به روز نگه دارد.

به روزرسانی اطلاعات سایت

یک مشاور سئو، باید اطلاعات سایت مشتری خود را مدام به روزرسانی کند. زیرا الگوریتم‌ها و استراتژی‌های گوگل دائماً تغییر می‌کند و به روز نبودن اطلاعات یک سایت می‌تواند جایگاه آن را در گوگل به شدت تحت تأثیر قرار بدهد.

پیاده‌سازی تکنیک‌های سئو

یکی دیگر از وظایف مهم یک مشاور سئو، این است که باید محتوا سایت‌های رقبا شما را بررسی کند و با استفاده از ابزارهای سئو، بهترین و پرکاربردترین کلمات کلیدی را برای شما استخراج کند.

بررسی بک لینک‌ها

یکی دیگر از وظایفی که به یک مشاوره سئو محول شده، بررسی بک لینک‌ها است. او موظف است بک لینک‌های خارجی و داخلی سایت مشتری خود را، به طور دقیق مورد بررسی قرار دهد. با این کار متوجه می‌شود که کدام بک‌ لینک‌ها باعث افزایش اعتبار سایت ‌شد‌‌ه‌اند و کدام به آن صدمه رسانده‌اند.

مشاوره اصلاح طراحی سایت

وظیفه دیگری که برای یک مشاور سئو، تعریف شده،  ارائه راهکار جهت اصلاح طراحی سایت است.

برای انجام این کار، ابتدا باید ساختار سایت مشتری‌اش را به طور کامل مورد بررسی قرار دهد تا متوجه شود که دقیقاً چه باگ‌ها و کمبودهایی در آن وجود دارد. در مرحله بعد نیز باید از طریق کدنویسی یا ارائه یک قالب آماده، مشکلاتی که در سایت وجود دارد را حل کند.

گزارش دادن نتیجه به مشتری

مشار سئو موظف است که بعد از انجام اصلاحات لازمه، یک گزارش دقیق در مورد نتیجه کار خود تهیه کند و به مشتری‌اش تحویل بدهد.

مزیت‌های مشاوره سئو

اگر پروسه سئو و بهینه‌سازی یک سایت به صورت اصولی انجام شود، مزیت‌های بسیاری برای صاحب آن سایت به همراه دارد که مهم‌ترین آن‌ها نیز به شرح ذیل است:

  • اگاهی از نیازمندی‌های سایت
  • به دست آوردن اطلاعات دقیق در مورد ساختار سایت
  • ابداع ایده‌های جدید و خلاقانه
  • شناخت بیشتر رقبا
  • انجام برنامه‌ریزی‌ها دقیق و اصولی
چه زمانی به مشاوره سئو نیاز داریم؟
چه زمانی به مشاوره سئو نیاز داریم؟

چه زمانی به مشاوره سئو نیاز داریم؟

یکی از مهم‌ترین سؤال‌هایی که در مورد مشاور سئو مطرح می‌شود، این است که ما چه زمانی به کمک او نیاز داریم؟ به این سؤال به دو شکل می‌توان پاسخ داد:

در هنگام بروز مشکلات فنی

یکی از موقعیت‌هایی که افراد به مشاور سئو، مراجعه می‌کنند زمانی است که عملکرد سایت آن‌ها مختل شده و مشکلات فنی پیش آمده است. به طور مثال نیز می‌توان به مشکلاتی مثل اسپم سایت، ارور 404، خطای Redirect، کند بودن سرعت لود شدن سایت و خطای کنونیکال اشاره کرد که بسیار رایج هستند و اکثر کاربران با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

در زمان ارتقا دادن سایت

یکی دیگر از موقعیت‌هایی که افراد به یک مشاور سئو، نیاز دارند زمانی است که میزان بازدید از سایت آن‌ها کاهش یافته است و قصد دارند ترافیک آن را بهبود ببخشند.

نکته: زمانی که به مشاوره سئو، مراجعه می‌کنید شاید مجبور شوید هزینه زیادی را بپردازید، چرا که این کار هم خیلی زمان‌بر است، هم به تخصص و مهارت زیادی نیاز دارد. با این اوصاف نمی‌توان انتظار داشت که هزینه‌ آن کم باشد.

اما باید بدانید که اگر فردی که کار بهینه‌سازی سایت شما را بر عهده گرفته است، مهارت کافی داشته باشد حتماً نتیجه خوبی می‌گیرید و چند برابر هزینه‌ای که در ابتدا پرداخت می‌کنید، به شما باز می‌گردد. پس تا جایی که شرایط مالی‌تان به شما اجازه می‌دهد، سعی کنید به بهترین مشاور مراجعه کنید. با این کار راحت‌تر  به نتیجه‌ای که مد نظرتان هست دست پیدا کنید و کلی در وقت و سرمایه خود صرفه‌جویی می‌کنید.

چگونه یک مشاوره سئو ماهر، انتخاب کنیم؟

از آن جایی که در حال حاضر افراد زیادی در حوزه بهینه‌سازی سایت کار می‌کنند، انتخاب یک فرد ماهر کمی دشوار است. از این رو ما در این قسمت مهم‌ترین مشخصه‌های یک مشاور سئو  خوب را بیان می‌کنیم تا اگر زمانی شما به کمک او نیاز داشتید، بتوانید تصمیم درستی اتخاذ کنید. این مشخصه‌ها به شرح ذیل است:

  • داشتن نمونه‌ کارهای موفق
  • داشتن تجربه کافی
  • داشتن قدرت تجزیه و تحلیل
  • داشتن توانایی مدیریت زمان و هزینه

میزان تعرفه مشاوره سئو، چه قدر است؟

میزان دستمزد یا همان تعرفه یک مشاور سئو، به صورت توافقی معین می‌شود و هیچ قیمت مشخصی برای انجام این کار وجود ندارد. از این رو، توصیه ما به شما این است که اگر قصد دارید به یک مشاوره سئو مراجعه کنید حتماً قبل از هر چیزی با او در مورد قیمت صحبت کنید و توافق‌های لازم را انجام دهید.

لطفاً این نکته را حتماً جدی بگیرید، زیرا بی‌توجهی به آن، مشکلات زیادی برای شما پیش می‌آورد و شما را به درد سر می‌اندازد.

روش درخواست مشاوره سئو رایگان

خب حالا که با مشاوره رایگان سئو، نکات و موارد مربوط به آن کاملا آشنا شدید، می‌خواهیم ببینیم اصلا برای دریافت مشاوره باید چه اقداماتی انجام دهیم و روش درخواست مشاوره به چه صورت است؟ این روزها بستر اینترنت و فضای مجازی، شرایطی را فراهم کرده تا افراد و مجموعه‌های مختلف بتوانند به راحتی و بدون هزینه، تخصص خود را پرزنت کرده و به مخاطبین هدف معرفی کنند. بنابراین شما می‌توانید تنها با یک جستجوی ساده در گوگل یا برنامه‌های کاربردی همچون اینستاگرام از وجود متخصصین و مشاورین حوزه سئو مطلع شوید.

این فضاها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به راحتی نمونه کارها، نحوه مشاوره دادن و رضایت مشتریان سابق را به خوبی بررسی کرده و در نهایت بهترین تیم مشاوره را انتخاب کنید. در وبسایت‌های معتبر نیز این امکان فراهم شده تا با وارد کردن اطلاعات خود، درخواست مشاوره رایگان سئو ثبت کنید. متخصصین و مشاورین بعد از مشاهده درخواست، با شما ارتباط برقرار نموده و موارد لازم را با شما در میان می‌گذارند. شما می‌توانید جلساتی را برای بیان نحوه کار برگزار کنید و درخواست‌های خود را با مشاور در میان بگذارید. در نهایت مشاور پروسه انجام کار و موارد مربوط به آن را در اختیارتان قرار می‌دهد.

نکات مربوط به انتخاب شرکت مشاوره سئو

برای اینکه یک شرکت سئو را جهت مشاوره انتخاب کنید، نیاز است تا نکاتی را در نظر داشته باشید. برخی از این نکات به شرح زیر هستند.

  • اطمینان حاصل کنید که شرکت مربوطه قرار است مشاوره کدام یک از بخش‌های مربوط به سئوی سایت را برعهده بگیرد. سئوی داخلی، خارجی یا هردوی آن ها؟ هرکدام از این موارد تخصص و مهارت خاص خود را می‌طلبند، بنابراین لازم است مطمئن شوید که تیم مشاوره از پس مسئولیت محوله به طور کامل برمی آید یا نه.
  • از آن جایی که عوامل متعددی در تعیین هزینه مشاوره سئو دخیل هستند، بهتر است مقدار تقریبی این هزینه‌ها را از مشاورین درخواست کرده تا بتوانید هزینه‌هایتان را به درستی مدیریت کنید.
  • مطمئن شوید که تیم مشاوره قصد ندارد با استفاده از سئوی کلاه سیاه و دیگر میانبرهای غیرمعمول، سایت شما را به رتبه اول گوگل برساند. بنابراین از مشاوره سوال کنید که نتایج گرفته شده بر چه مبنایی اندازه گیری می‌شوند؟ اینکه روند کار کاملا اصولی و درست انجام می‌شود یا نه؟
  • برای پیشبرد بهتر کار، تیم مشاوره چه تعداد جلسه برگزار خواهد کرد و این جلسات هرچند وقت یکبار برگزار می‌شوند؟
  • دقت کنید که آیا مشاوره در کار خود شفافیت و صداقت کامل دارد یا خیر؟ آیا شما را از تمامی نکات و چالش‌های کار مطلع می‌کند یا خیر؟

لذا با توجه به توضیحات داده شده، پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که به وبسایت تخصصی دیجیتال مارکتینگ رز دیزاین مراجعه کنید. از دیگر خدمات این وب‌سایت میتوان به خدمات طراحی نیز اشاره کرد. یک تیم طراحی حرفه ای که نزدیک به یک دهه سابقه کاری دارند. یک سایت با امکانات سفارش آنلاین، درگاه پرداخت، پشتیبانی سریع و خدمات پس از فروش رایگان!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا