تکنولوژی

متا قیمت هدست واقعیت مجازی کوئست ۲ را افزایش ‌می‌دهد

اگرچه روال این است که قیمت محصولات و گجت‌های هوشمند با گذشت زمان و قدی‌می‌شدن دستگاه‌ها، کاهش یابد اما به نظر می‌رسد که این قانون نانوشته برای هدست متا کوئست ۲ – Quest ۲- صدق نمی‌کند.

بر اساس گزارش UploadVR، شرکت متا (فیسبوک سابق) قصد دارد از یکم آگوست، قیمت هدست واقعیت مجازی کوئست ۲ را از ۲۹۹ دلار به ۴۰۰ دلار برای نسخه پایه ۱۲۸ گیگابایتی افزایش دهد.  

همچنین در این گزارش آمده که قیمت مدل ۵۱۲ گیگابایتی نیز از ۲۹۹ دلار به ۵۰۰ دلار در وب‌سایت آمازون افزایش خواهد یافت. افزون بر این، مدل‌های Refurbished این دو نسخه نیز به ترتیب با قیمت‌های ۳۴۹ و ۴۲۹ دلار عرضه خواهند شد.  

با این حساب، افزایش قیمت دیگر قطعات جانبی این محصول نیز دور از انتظار نخواهد بود. با این حال، گفته می‌شود که متا قصد دارد با عرضه رایگان Beat Saber به خریداران جدیدی که این هدست را بین روزهای یکم آگوست تا ۳۱ دسامبر خریداری می‌کنند، بخشی از این افزایش هزینه را برای کاربران جبران کند.  

این شرکت همچنین افزایش هزینه‌های تولید و ارسال را به عنوان دلایل این افزایش قیمت عنوان کرد. در مطلبی که از سوی متا در این خصوص منتشر شده، آمده است که این افزایش قیمت برای کوئست ۲ به متا اجازه می‌دهد تا سرمایه‌گذاری خود در حوزه تحقیق و توسعه را افزایش دهد.  

این شرکت برای نمونه به هدست جدید Project Cambria اشاره و اعلام کرد که نسل جدید هدست‌های این شرکت به زودی وارد بازار می‌شوند. هم‌اکنون کوئست ۲ یکی از گزینه‌های مقرون به‌صرفه برای ورود به دنیای واقعیت مجازی به شمارمی‌رود که استفاده از آن نیاز به رایانه شخصی نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا