تکنولوژیخودرو

خودروهای فرمول ۱ تا سال ۲۰۲۶ با سوخت کاملا پایدار مسابقه ‌‌می‌دهند

برگزارکنندگان فرمول ۱ قصد دارند تا رد هرگونه آلایندگی را از این مسابقات پاک کنند و تا سال ۲۰۳۰، آلایندگی و میزان انتشار کربن به جو را به صفر برسانند.  

هدفی که یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای رسیدن به آن، استفاده از سوختی ۱۰۰ درصد پایدار و سازگار با محیط زیست در اتومبیل‌های حاضر در این مسابقات است. حال مسئولان فرمول وان اعلام کردند که تا سال ۲۰۲۶، می‌توانند به این هدف برسند.  

مسئولان فرمول وان این روزها در حال توسعه و کار روی سوختی کاملا پایدار برای استفاده در اتومبیل‌های فرمول وان هستند که طبق ادعای آنها، می‌توان از این سوخت در اغلب خودروهای جاده‌ای نیز استفاده کرد.  

در این فصل از مسابقات فرمول وان، خودروها از سوخت E۱۰ استفاده خواهند کرد که از ۱۰ درصد اتانول تشکیل شده و ادعا می‌شود که کاملا تجدیدپذیر است. با این حال، تغییر از ۱۰ درصد سوخت تجدیدپذیر به یک سوخت کاملا پایدا تنها در چند سال می‌تواند یک چالش بزرگ برای مسئولان فرمول وان باشد.

راس براون، مدیر بخش موتوراسپرت فرمول وان در این رابطه می‌گوید: ما در ال کار روی سوخت E هستیم که در آن، چرخه کربن کاملا خنثی است و از این رو، کربنی که برای تولید این سوخت استفاده می‌شود، همان مقدار کربنی است که از موتور احتراق داخلی آزاد می‌شود. این یعنی موتورها چیزی به دی اکسید کربن جو اضافه ن‌می‌کنند.  

براون معتقد است که عرضه گسترده این سوخت می‌تواند به کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن به جو کمک کند، به ویژه در مناطقی که سوییچ کردن به خودروهای الکتریکی به این زودی‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.  

پت سیموندز، مدیر فنی فرمول وان که پروژه تولید سوخت ۱۰۰ درصد پایدار را رهبری می‌کند، در این خصوص گفت که شرایط برای رسیدن به این هدف در سال ۲۰۲۶ خوب است. وی افزود: ما با آرامکو همکاری داشته‌ای و تاکنون ۳۹ ترکیب سوخت جایگزین را تست کرده‌ایم. این کار به ما کمک کرد تا اثرات انواع مختلف انواع ترکیب‌هایی که می‌تواند در یک سوخت پایدار استفاده شود، مورد بررسی قرار دهیم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا