اپلسرگرمی

رونمایی از قابلیت جدید اپل موزیک برای رقابت با اسپاتیفای

اپل با موزیک‌های انحصاری بیگانه است اما به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد تا از این امکان برای به چالش کشیدن رقبای خود استفاده کند.
در همین رابطه، شرکت اپل به تازگی از قابلیتی به نام Apple Music Sessions رونمایی کرد که از لحاظ کارایی و عملکرد شبیه به Spotify Sessions است و با تمرکز روی اجراهای زنده آرتیست‌های معروف در سالن‌های داخلی طراحی شده است.
حال تعجبی ندارد که اپل بخواهد از توان ظرفیت‌های فنی و ویژگی‌هایی چون صوت فضایی (Spatial Audio) برای درگیری بیشتر کاربران و ترغیب آنها به استفاده از این سرویس بهره ببرد. بر این اساس، همه آهنگ‌ها در حالت صدای فضایی نیز عرضه می‌شوند و اگر صوت و گوش دادن برایتان کافی نباشد، می‌توان ویدیوهای اجراها را پخش کرد.
طبق گفته اپل، در Apple Music Sessions، جلسات اولیه برای طرفداران موسیقی کانتری آماده می‌شود و و در کنار آن، «کری آندروود» و «تنیل تاونز» برخی از آهنگ‌ها و کاورهای مورد علاقه را در استودیوی Nashville اجرا می‌کنند.
قرار است در آینده نزدیک، هنرمندانی همچون «اینگرید آندرس» و «رونی دان» نیز به این جمع اضافه شوند. اپل اعلام کرد که برای سایر ژانرها نیز برنامه دارد.
همانند دیگر محصولات انحصاری اپل، صدای فضایی نیز برای جذب هرچه بیشتر کاربران به اپل موزیک و گذراندن زمان بیشتر با این سرویس طراحی و اضافه شده است. در واقع، اپل موزیک Sessions تدبیری است که مدیران این شرکت برای جذب کاربرانی اندیشیده‌اند که به اسپاتیفای مهاجرت کرده‌اند و یا در اپل موزیک مانده‌اند و سودای رفتن به اسپاتیفای را در سر داشتند.

منبع
apple

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا