گوناگون

دستگیره هوشمند،گامی مطمئن برای تامین امنیت خانه شما

تامین امنیت، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مالکین خانه و صاحبان کسب‌وکار است. تا امروز، راه‌های زیادی برای برطرف کردن این دغدغه پیشنهاد شده است؛ اما هیچ کدام به‌اندازه دستگیره هوشمند نتوانسته‌اند کارآمدی و کارایی خود را به کاربران اثبات کنند. اگر دوست دارید بیشتر با این گجت هوشمند آشنا شوید با ما در ادامه همراه باشید.

قفل هوشمند چیست؟

دستگیره هوشمند یا قفل دیجیتال، یکی از مهم‌ترین ابزارهای الکترونیکی است که تاکنون برای کاربران خانگی و ادارات ساخته شده است. دستگیره دیجیتال جای دستگیره‌های قدیمی و روی انواع درب نصب می‌شود و به شما اجازه می‌دهد که با توجه به سطح کاربری، از روش‌های مختلف دسترسی به قفل استفاده کنید.

این قفل‌ها طیف وسیعی از دسترسی را تحت پوشش قرار می‌دهند: از روش‌های ساده‌ای مانند رمز تا روش‌های پیچیده‌تر و امن‌تر مانند استفاده از اثر انگشت، کف دست یا اسکن قرنیه.

بسیاری از قفل‌های دیجیتال از الگوریتم‌های ضدهک و سیستم‌های ضدشوک استفاده می‌کنند تا راه را بر نقوذ سارقین ببندند و احتمال سرقت از منازل را به چیزی نزدیک به صفر برسانند.

اگر هنوز به جایگزین کردن قفل‌های دیجیتال با دستگیره‌های قدیمی درب قانع نشدید و برای آن مردد هستید، خوب است که با ویژگی‌های این ابزار کاربردی آشنا شوید. استفاده از این ابزار مزایای زیادی برای کاربران دارد که موارد زیر، فقط بخش کوچکی از آن است:

  • سهولت دسترسی

عدم نیاز به کلیدی یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از قفل دیجیتال است. کاربران ترجیح می‌دهند با روش‌های ساده‌تری که وقت‌گیر هم نیستند، وارد خانه شوند.

دستگیره دیجیتال چنین مزیتی را در اختیار شما قرار خواهد داد. با استفاده از قفل دیجیتال مجبور نخواهید بود که هر بار دردسر پیدا کردن کلید یا باز کردن قفل با دست پر را تحمل نکنید.

زمانی که درب خانه را به قفل دیجیتال تجهیز می‌کنید، این امکان را خواهید داشت که حتی بدون لمس دستگیره درب را باز کنید. شگفت‌زده شدید؟ همه چیز به انتخاب شما وابسته است.

  • نصب آسان

هر وقت اسم تجهیزات الکترونیکی می‌آید، یکی از نکاتی که به ذهن همه می‌رسد، نحوه نصب و دردسرهای بعد از آن است. باید بدانید که نصب قفل دیجیتال کار بسیار ساده‌ای است.

باز هم تعجب کردید؟ حق دارید. اما باید بدانید که شما می‌توانید حتی خودتان و بدون هیچ کمک یا ابزاری خاص، قفل هوشمند را روی درب خانه و جای قفل قدیمی نصب کنید.

به این ترتیب هزینه‌های مربوط به پرداخت یا نگهداری از آن را به‌صورت قابل توجهی کاهش خواهید داد. علاوه‌براین، استفاده از قفل دیجیتال مختص صاحب‌خانه‌ها نیست.

اگر مستاجر هستید هم می‌توانید این قفل را روی درب منزلتان نصب کنید و با جابه‌جایی به خانه جدید، آن را به‌سادگی با خود ببرید و روی درب جدید جاگذاری کنید.

قفل دیجیتال تقریبا با انواع درب سازگار است و همین مسئله کاربری آن را ساده‌تر و همه‌پسندتر کرده است.

  • امنیت فوق‌العاده

دستگیره هوشمند،گامی مطمئن برای تامین امنیت خانه شما

امنیت قفل هوشمند غیرقابل اغماض است. تقریبا همه متخصصان معتقد هستند که امنیت این ابزار الکترونیک آنقدر بالاست که دسترسی و هک آن تقریبا نزدیک به صفر است.

کمتر سارقی چنین توانایی را دارد که با دور زدن سیستم‌های ضد هک، ضد ضربه یا ضد شوک، وارد محل موردنظر شود.

از طرفی، قفل‌های هوشمند با اتصال به گوشی همراه شما، می‌توانند گزارش رفت‌وآمد به مکان موردنظرتان را به شما ارائه دهند تا اگر به مورد مشکوکی برخورد کردید، سریعا اقدام لازم را به عمل بیاورید.

همچنین چنانچه اگر کسی قصد داشته باشد که به زور و یا با استفاده از ضربه وارد خانه شما شوید و شما دور از خانه باشید، هشدار اقدام برای ورود را روی اپلیکیشن گوشی تان دریافت خواهید کرد تا اگر لازم بود به کسی اطلاع دهید تا اقدامات لازم را انجام دهد.

تکنولوژی‌های ااضفی مانند رمز تصادفی، گزینه امنیت دوبرابر با استفاده از رمز دومرحله‌ای و سیستم پیشرفته اسکن بیومتریک خیال شما را از بابت امنیت آسوده خواهد کرد.

  • افزایش ارزش دارایی شما

اگر صاحب ملک هستید و قصد دارید آن را به فروش برسانید، می‌توانید با صرف هزینه‌های نه‌چندان زیاد، ارزش ملک خود را به‌صورت قابل توجهی افزایش دهید.

یکی از روش‌هایی که می‌توانید به کار بگیرید تا سرمایه خود را با قیمت بیشتری به فروش برسانید، هوشمندسازی ساختمان است. اولین قدم در هوشمندسازی ساختمان چیست؟ آفرین! درست حدس زدید. تجهیز درب ساختمان به دستگیره هوشمند.

  • زیبایی ظاهری

علاوه‌بر تمام نکات ذکر شده، اگر جنبه‌های زیبایی‌شناختی برای شما اهمیت دارد، استفاده از قفل دیجیتال یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند به بهبود ظاهر و دکوراسیون محیط ساختمانتان کمک کند.

شاید فکرش را هم نمی‌کردید که دستگیره تا چه اندازه در ظاهر ساختمان شما اثرگذار است و می‌تواند آن را به صورت عجیبی ارتقا دهد. اما با تجهیز درب به دستگیره هوشمند متوجه خواهید شد که تا چه اندازه ظاهر ساختمانتان تغییر کرده و بهبود یافته است.

دستگیره هوشمند،گامی مطمئن برای تامین امنیت خانه شما

  • کاربری آسان

همه فکر می‌کنند که استفاده از گجت‌های دیجیتال کمی سخت است و به دانش فنی خاصی نیاز دارد. این دسته از افراد به محض آن که اسم ابزارهای الکترونیکی را می‌شنوند، گارد می‌گیرند و می‌گویند که حوصله دردسر استفاده از آن‌ها را ندارند.

زود قضاوت نکنید! قفل هوشمند استفاده بسیار ساده‌ای دارد. گاهی استفاده از آن به سادگی فشردن انگشت روی دستگیره است و حتی گاهی نیازی به فشردن دستگیره هم نخواهید داشت.

از طرفی شما این امکان را خواهید داشت که نوع دسترسی به قفل را با توجه به میزان توانایی اعضای خانواده تنظیم کنید. مثلا اگر در خانه کودکی دارید که توانایی به خاطر سپردن رمز عبور ندارد، می‌توانید روش دسترسی از طریق اثرانگشت را برای او تنظیم کنید.

این امکان درکنار چندین امکان کاربردی دیگر مانند باز و بسته کردن درب از راه دور، امکان تعریف رمز موقت برای عبور و مرور مهمانان واز ویژگی‌های جذاب دستگیره هوشمند است که با تجهیز درب به آن، خواهید توانست از این مزایا بهره‌مند شوید.

نکات مهمی که باید قبل از نصب قفل دیجیتال بدانید

  • قبل از خرید یا نصب قفل دیجیتال درمورد تناسب درب ساختمان قفل موردنظرتان اطمینان حاصب کنید. برای خرید این ابزار الکترونیکی تقریبا محدودیت خاصی نخواهید داشت؛ اما بهتر است درمورد ضخامت درب و فاصله مناسب دستگیره و مغزی قفل، مطمئن شوید.
  • یادتان باشد که بهترین ضخامت برای نصب دستگیره دیجیتال، ۳.۵ تا ۹.۵ سانتی‌متر است و مغزی و لبه درب، باید حداقل ۱۲ سانتی‌متر فاصله داشته باشند.
  • قفل انتخابی شما باتوجه به کارایی، امکانات و تنوع در دسترسی، قیمتی متفاوت خواهد داشت. بهتر است قبل از انتخاب مدل مدنظرتان درباره میزان استفاده از قفل و انتظاراتی که از آن دارید، حتما تحقیق و مشورت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 کارشناسان یوکا به شما کمک میکنند تا بهترین تحقیق ممکن را در زمینه خرید قفل و دستگیره دیجیتال داشته باشید. می‌توانید با شماره (۰۲۱۴۷۲۲۳) تماس بگیرید و در مسیر انتخاب بهترین محصول، یک همراه مطمئن داشته باشید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا