اپلساعت هوشمند

آیا تاچ آیدی به اپل واچ اضافه می‌شود؟ 

اخیرا پتنتی جدید متعلق به اپل در فضای وب رویت شده که از احتمال استفاده از قابلیت کاربردی تاچ آیدی در اپل واچ خبر می‌دهد. 

اگرچه این روزها بسیاری از کاربران از فیس آیدی برای باز کردن قفل دستگاه استفاده می‌کنند اما همچنان برخی ابه تاچ آیدی وابسته‌اند و آن را به دیگر روش‌های احراز هویت همانند فیس آیدی و وارد کردن رمز عبور ترجیح می‌دهند. 

این گزینه، از روزی که اپل تصمیم به حذف دکمه فیزیکی هوم از دستگاه‌های خود گرفت، کم کم به فراموشی سپرده شد. با این حال، دستگاه‌هایی چون نسل چهارم آیپد ایر و نسل ششم آیپد مینی از دوربین فیس آیدی برخوردار نیستند، همچنان برای آنلاک شدن به سنسور اثر انگشت تاچ آیدی وابسته‌اند.  

حال پتنتی جدید متعلق به اپل نشان می‌دهد که شاید در آینده نزدیک، تاچ آیدی را در نسل‌های بعدی اپل واچ ببینیم. البته نباید فراموش کرد که هر پتنتی به دستگاه‌های هوشمند راه نمی‌یابد و ممکن است در حد همان پتنتن و ثبت در اسناد باقی بماند.  

از طرفی دیگر، اغلب شرکت‌ها پتنت‌های مختلف را به منظور جلوگیری از اقدام شرکت‌های رقیب در تعبیه این قابلیت‌ها در محصولاتشان ثبت و ارائه می‌کنند. به هر روی، اضافه شدن تاچ آیدی می‌تواند به کاربردی‌تر شدن این ساعت هوشمند کمک زیادی کند. 

بر اساس اطلاعات منتشرشده، این سنسور اثر انگشت در دل دکمه کناری ساعت تعبیه خواهد شد که البته اندازه این دکمه به نسبت مدل‌های موجود بزرگ‌تر خواهد شد. همانند آنچه کاربران برخی کاربران آیپد انجام می‌دهند، دارندگان اپل واچ می‌توانند با قرار دادن انگشت خود روی دکمه کناری ساعت، قفل آن را باز کنند.  

همچنین کاربردهای دیگری نیز برای این دکمه پیش‌بینی شده که از جمله آنها می‌توان به دسترسی سریع به اپل پی اشاره کرد. در حال حاضر، دارندگان اپل واچ می‌توانند با استفاده از اپل پی برای پرداخت خریدهای خود استفاده می‌کنند اما این کار نیازمند وارد کردن رمز عبور است.  

حال با اضافه شدن تاچ آیدی، این کار راحت‌تر و بدون نیاز به رمز عبور انجام خواهد شد. همچنین در برخی منابع خبری آمده که تاچ آیدی اپل واچ با آیفونی که به آن متصل است، همگام‌سازی خواهد شد.  

در این حالت، اگر کاربر حین استفاده از ماسک و یا عینک آفتابی، قادر به آنلاک کردن گوشی نیست می‌تواند از طریق تپ کردن روی دکمه کناری اپل واچ، قفل آیفون خود را باز کند. با این حال، چند هفته‌ای به رونمایی از ساعت جدید اپل واچ سری 8 باقی مانده؛ محصولی که از جمله ویژگی‌های پیش‌بینی شده برای آن می‌توان به حسگر تشخیص تب اشاره کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا