اپلموبایل

مدل‌های پرو آیفون ۱۴ با پردازنده جدید اپل عرضه می‌شوند

مدل‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس با پردازنده A15 عرضه خواهند شد

مینگ-چی کو، تحلیلگر دنیای فناوری مدعی شد که مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به نسل جدید پردازنده‌های اپل موسوم به A۱۶ مجهز خواهند بود.  

این کارشناس همچنین اعلام کرد که در دو مدل دیگر و معمولی آیفون‌های ۲۰۲۲ موسوم به آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس از پردازنده A۱۵ استفاده خواهد شد. طبق آخرین گزارش‌ها، اپل امسال حدود ۶۰ درصد از آیفون‌های تولیدی خود را به مدل‌های پرو اختصاص خواهد داد که این میزان در ماه‌های قبل حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد پیش‌بینی شده بود.  

طبق اعلام کو، اپل امسال قصد دارد تا مدل‌های معمولی خود را مجهز به پردازنده به‌کاررفته در آیفون‌های سال قبل عرضه کند که این تصمیم می‌تواند گزینه‌های بیشتری را پیش روی خریداران و دوست‌داران گوشی‌های آیفون با بودجه‌های مختلف قرار دهد.  

از طرفی دیگر، استراتژی مذکور می‌تواند افزایش سود و درآمد اپل را نیز به دنبال داشته باشد. با استناد به ادعای کو، این اقدام اپل در حالی صورت می‌گیرد که این شرکت در سال‌های اخیر همواره مدل‌های جدید آیفون هر سال را مجهز به تنها یک پردازنده وارد بازار می‌کرد.  

جدیدترین نمونه هم به مدل‌های ۲۰۲۱ یعنی آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس برمی‌گردد که در همه این گوشی‌ها، از پردازنده A۱۵ استفاده شد.  

 اگرچه هنوز چند ماهی به کنفرانس سپتامبر و زمان رونمایی از آیفون‌های جدید باقی مانده اما تاکنون اخبار و شایعات زیادی در خصوص مشخصات و قابلیت‌های آیفون‌های ۲۰۲۲ منتشر شده که از جمله آنها می‌توان به استفاده از دوربین پیشرفته‌تر، افزایش فضای ذخیره‌سازی در مدل پایه، نمایشگر ارتقایافته و… اشاره کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا