تکنولوژیگوناگون

شیائو‌می‌ از سگ رباتیک «سایبرداگ» رونمایی کرد

شیائومی اخیرا از جدیدترین محصول رباتیک خود به نام سایبرداگ (CyberDog) رونمایی کرد.

رباتی چهارپا که از پلتفرم هوش مصنوعی Jeson Xavier شرکت انویدیا بهره می‌برد که به ۱۱ سنسور از جمله سنسورهای دوربین و ماژول‌های جی‌پی‌اس برای درک بهتر محیط پیرامون و ارتباط با محیط مجهز شده است.

همچنین در این سگ رباتیک از یک کارت حافظه SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی استفاده شده و قادر ارائه واکنش در برابر دستورات صوتی است. علاوه بر ریموت اختصاصی، سایبرداگ شیائومی‌را می‌توان از طریق یک اپلیکیشن موبایلی متصل به آن، کنترل کرد.

اگرچه سایبرداگ برای اولین بار و در جریان کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۲ امسال در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت اما به‌تازگی و در کشور هند اطلاعات بیشتری از آن منتشر شد. سیستم هوش مصنوعی به کاررفته در این سگ رباتیک، از ۳۸۴ هسته Cuda، یک پردازنده ۶ Carmel Arm، دو موتور یادگیری عمیق و ۴۸ هسته از نوع Tensor استفاده شده است.  

شیائومی گفت که سایبردارگ از چابکی و چالاکی خوبی برخوردار است و می‌تواند به راحتی خود را با شرایط و وضعیت‌های مختلف زمین مطابقت دهد. سسنسورهای دوربین متنوعی در این ربات تعبیه شده که از جمله آنها می‌توان به دوربین‌های هوش مصنوعی، دوربین چشم ماهی اولتراواید و یک ماژول عمق RealSense D۴۵۰ برای ردیابی اشیا و ایجاد نقشه مسیریابی اشاره کرد.  

به لطف برخورداری از موتورهای ساخته‌شده توسط مهندسان شیائومی، سایبرداگ از شتاب ۳۲ نیوتن‌متر و چرخش ۲۲۰ دور در دقیقه بهره می‌برد و می‌تواند با حداکثر سرعت ۳.۲ متر بر ثانیه حرکت کند. همچنین برای این سگ رباتیک، قابلیت برداشتن گام‌ها به عقب نیز عنوان شده است.

در خصوص قابلیت‌های ارتباطی این ربات نیز باید گفت که در سایبرداگ از سه درگاه USB-C و یک درگاه HDMI تعبیه شده و کاربران می‌توانند دوربین پانوراما، حرکتی و سنسور لیدار را با این ربات جفت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا