فضا

ناسا زمان ماموریت آرتمیس ۱ را اعلام کرد

پس از موفقیت‌آمیز بودن آزمایش Wet Dress Rehearsal موشک بزرگ سامانه پرتاب فضایی (SLS) ناسا، این سازمان فضایی اکنون زمان احتمالی پرتاب موشک آرتمیس ۱ را اعلام کرده است.  

جیم فری، از مدیران ناسا و عضو گروه Explorations Systems Development این سازمان فضایی در مصاحبه‌ای اعلام کرد ناسا در حال برنامه‌ریزی روی یک پنجره پرتاب از ۲۳ اوت تا ششم سپتامبر برای پرتاب آرتمیس ۱ است.  

وی در ادامه گفت که این بازه زمانی یکی از اهداف مدنظر ماست و با توجه به دستاوردها و پیشرفت‌هایی که در هفته گذشته به آن نائل شدیم، منطقی نیست که روی پرتاب تمرکز نکنیم.

ناسا اخیرا اعلام کرد که با توجه به تست موفقیت‌آمیز سوخت‌رسانی سامانه پرتاب فضایی (SLS)، احتمالا زمان پرتاب آرتمیس ۱ بین روزهای ۲۶ ژوئیه تا ۱۰ اوت خواهد بود. اما اکنون به نظر می‌رسد که نظر مدیران این شرکت تغییر کرده و دومین پنجره پرتاب را مدنظر قرار داده‌اند.

قبل از آغاز این پرتاب، مهندسان ناسا باید آماده‌سازی‌های نهایی را برای سامانه پرتاب فضایی (SLS) انجام دهند که شامل تعویض رابط‌هایی می‌شود که در آزمایش ۲۰ ژوئن، منجر به نشت هیدروژن شد.  

ناسا از اول ژوئن، موشک SLS را به ساختمان Vehicle Assembly مرکز فضایی کندی منتقل کرد تا کارکنان این بخش بتوانند آن را برای پرتاب در روز یکم ژوئیه آماده کنند.  

جیم فری در این رابطه گفت: بعدی می‌دانم که نیاز به کار زیادی برای فراهم کردن شرایط پرتاب باشد. هرچند کار ک‌می‌فشرده خواهد بود اما قرار نیست خارج از دستور کار، عمل کنیم و کار احمقانه‌ای انجام دهیم.

زمانی که همه چیز برای پرتاب آرتمیس ۱ مهیا شود، یک ماژول انسانی را در این سفر به ماه خواهد فرستاد تا تاثیرات این سفر بر بدن انسان بررسی شود. قرار است آرتمیس ۲، در نیمه دوم دهه جاری و قبل از فرود بشر در این کره نزدیک به زمین، چهار فضانورد را به مدار ماه بفرستد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا