تکنولوژیگوناگون

مدال آزادی ریاست جمهوری آمریکا به استیو جابز اهدا می‌شود

هیچ مدالی در آمریکا به ارزشمندی مدال آزادی ریاست جمهوری (MoF) برای قدردانی از دستاوردهای شهروندان آمریکایی نیست و حال قرار است یکی از این مدال‌ها به استیو جایز، مدیرعامل فقید اپل اختصاص یابد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ساعاتی پیش، فهرستی از دریافت‌کنندگان این جایزه را منتشر کرد که در میان ۱۷ نفر اعلام‌ شده، نام استیو جابز نیز مشاهده می‌شود. این جایزه از سوی فرمانده کل نیروهای ایالات متحده به افراد غیرنظامی ‌و شهروندانی اعطا می‌شود که به امنیت و منافع ملی ایالات متحده، صلح در جهان یا از طریق دیگر تلاش‌های مهم اجتماعی، عمومی یا خصوصی کمک‌های شایسته‌ای کردند.

در فهرستی که به عنوان دریافت‌کنندگان این نشان منتشر شده، نام استیو جابز نیز مشاهده می‌شود. در این میان، چهره‌های مطرح و شناخته‌شده دیگری همچون سیمون بیلز ژیمناست مدال‌آور المپیک، گابی گیفورز نماینده بازنشسته کنگره، جان مک‌کین سناتور سابق ایالات متحده، ریچارد ترومکا رئیس سابق AFL-CIO و دنزل واشینگتن هنرمند سرشناس به چشم می‌خورد.

مدال آزادی ریاست جمهور به استیو جابز به دلیل نقش او در تغییر شیوه ارتباطات در جهان و همچنین تحول در صنعت رایانه، موسیقی، فیلم و ارتباطات ویرالس اعطا خواهد شد.

در بیانیه جو بایدن در این خصوص آمده است: استیو جایز فقید یکی بنیانگذاران، مدیر اجرایی و رئیس شرکت اپل و همچنین مدیرعامل شرکت پیکسار (Pixar) بود و یکی از نقش‌های اصلی را در والت دیزنی بر عهده داشت. بینش، قوه تخیل و خلاقیت او منجر به خلق محصولاتی شد که شیوه ارتباطات جهان را تغییر داد.

مدال آزادی ریاست جمهوری (MoF) از زمان تاسیس در دوران ریاست جمهور کندی در سال ۱۹۶۳، تاکنون به ۶۴۷ نفر اعطا شده است. مراسم امسال قرار است روز هفتم ژوئیه (۱۶ تیر) در کاخ سفید برگزار شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا