تکنولوژی

دوربین ۳۶۰ درجه Insta360 با همکاری شرکت لایکا عرضه شد

شرکت Insta360 اخیرا از همکاری با شرکت لایکا (Leica) به منظور تولید دوربین‌های ۳۶۰ درجه خبر داد.  

این دوربین که تحت عنوان One RS 1-Inch ۳۶۰ Edition شناخته میشود، به دو سنسور یک اینچی MOS مجهز شده که امکان ضبط ویدیوهای ۳۶۰ درجه و تصاویر ۳۶۰ درجه با رزولوشن ۲۱ مگاپیکسل را برای این دوربین دستی فراهم می‌کند.

این دوربین همچنین به لنزهای ۶.۵۲ ملیمتری دوگانه با دیافراگم f/۲.۲ به همراه ژیروسکوپ شش محوره برای بهبود عملکرد لرزشگیری مجهز شده است. لنزهای این دوربین نیز قابل تعویض بوده و این یعنی کاربران میتوانند آن را به مرر زمان ارتقا دهند. به گفته Insta ۳۶۰، دوربین جدید این شرکت از قابلیت HDR مجهز به هوش مصنوعی بهره میبرد و بدنه آن نیز به لطف برخورداری از استاندارد IPX3، در برابر نفوذ آب مقاوم است. قرار است در آینده و در قالب یک کیت توسعه‌دهنده نرم‌افزاری (SDK)، پتشیبانی از پلتفرم‌هایی همچون OpenSpace و Matterport نیز به این محصول اضافه شود.  

هنوز حرفی در خصوص طول عمر باتری این محصول زده نشده اما به گفته این شرکت، از یک باتری ۱۳۵۰ میلی‌آمپری در این دوربین استفاده شده است. همانطور که اشاره شد، مهندسی این دوربین با همکاری Insta360 و لایکا که یکی از قوی‌ترین شرکت‌ها در زمینه سنسورهای دوربین به شمار میشود، صورت گرفته است.

با کمک One RS 1-Inch ۳۶۰ Edition، تولیدکنندگان محتواهای متفاوتی را برای خود تولید کنند. همچنین میتوان از این دوربین برای پخش زنده با کمک یک گوشی هوشمند و یا در قالب یک وبکم نیز استفاده کرد.

به گفته Insta360، فروش این دوربین از ساعاتی پیش آغاز شده و علاقه‌مندان میتوانند با پرداخت ۷۹۹ دلار، آن را خریداری کنند. در حال حاضر، ویدیوها و تصاویر ۳۶۰ درجه‌ای که با دیگر دوربین‌ها گرفته میشود، از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیستند که به نظر میرسد محصول Insta360 میتوان این نگرانی را برطرف کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا