اپل

اطلاعات  و اخبار منتشر شده از دوربین آیفون ۱۴

هر ساله قبل از عرضه‌ی گوشی‌های پرچمدار کمپانی‌های معروف، شایعات زیادی درباره‌ی ظاهر، ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و تغییرات ایجاد شده، پخش می‌شود.

این شایعات گاهی بی اساس بوده و گاهی نیز از منابع معتبری منتشر میشوند. حتی گاهی افراد بر اساس داده‌ها و ویژگی‌های گوشی‌های نسل قبل و همچنین عملکرد و سبک کاری کمپانی، دست به پیش بینی‌هایی می‌زنند.

امسال نیز طبق این رسم هر ساله، شایعات و اخبار‌های بسیار جذابی درباره‌ی آیفون ۱۴ پخش شده است. و قصد ما در این مقاله نیز، پرداختن به اطلاعات منتشر شده از دوربین آیفون ۱۴ میباشد.

برای نوشتن این مقاله سعی کرده‌ایم، تا حد امکان از پرداختن به شایعات بی اساس پرهیز کرده‌ و برای ارائه‌ی مطلبی مناسب از صحبت‌های مینچیکو (از تحلیل گران اپل – Ming-Chi Kuo) و منابع معتبر استفاده کنیم.

دوربین‌ها همیشه از بخش‌های جذاب گوشی‌های آیفون بوده و هستند، و این کمپانی همیشه حرف زیادی برای گفتن در این حوزه دارد. قدرت دوربین‌های اپل، زمانی که در کنار تراشه‌های فوق‌العاده قوی این کمپانی قرار می‌گیرد دو چندان شده و همه را سورپرایز می‌کند. اما طبق شایعات، کمپانی اپل امسال سورپرایز خیلی بزرگ‌تری را برایمان در نظر دارد.

اطلاعات منتشر شده از دوربین آیفون ۱۴ در بخش دوربین عقب

کمپانی اپل، چند سالی است که در گوشی‌های آیفون، از دوربین 12MP استفاده می‌کند. اما طبق خبرها و شایعاتی که پخش شده است؛ قرار است در گوشی‌های آیفون ۱۴ شاهد انقلابی بزرگ باشیم.

استفاده از دوربین‌های 48MP! (البته در مدل‌های PRO)

طبق شایعات، قرار است که دوربین‌های آیفون ۱۴ ، قابلیت فیلم برداری 8K داشته باشند. از دیگر شایعاتی که در این مورد وجود دارد، تخت شدن و لبه نداشتن دوربین‌های پشت گوشی می‌باشد. اما با توجه به قابلیت‌هایی که برای دوربین‌ها ذکر شده است، دست یابی به این ویژگی کمی دشوار به نظر می‌رسد.

یکی دیگر از اطلاعات منتشر شده از دوربین آیفون ۱۴ ، استفاده از لنز پیریسکوپی است. استفاده از این لنزها موجب می‌شود که زوم اپتیکال تا ده برابر افزایش یابد.

مینچیکو نیز درباره‌ی دوربین‌های آیفون ۱۴ گفته است که دوربین تله فوتو ، از 6 عنصری به 7 عنصری ارتقا خواهد یافت.

اطلاعات منتشر شده از دوربین سلفی آیفون ۱۴

مینچیکو درباره‌ی دوربین سلفی آیفون ۱۴ ادعا می کند که، تمام مدل های آیفون این سری ارتقاء خواهند یافت و به نظر می رسد این دوربین‌ها شامل دیافراگم بازتر جدید، لنز 6 قسمتی و قابلیت فوکوس خودکار برای اولین بار باشند. این قابلیت‌ها در کنار هم، به دوربین سلفی آیفون اجازه می‌دهند تا عکس‌های روشن‌تری بگیرد که به لطف فوکوس خودکار، این امر راحت‌تر می‌شود و کمتر در معرض موجی شکل شدن قرار می‌گیرد.

دوربین آیفون 14
دوربین آیفون 14

در مجموع، به نظر می‌رسد که اپل، در بخش دوربین برای آیفون ۱۴ پرو سنگ تمام گذاشته است. و اگر اطلاعات منتشر شده از دوربین آیفون ۱۴ درست باشند، در مدل  پرو، شاهد دوربینی با عملکرد فوق العاده هستیم. (چه در دوربین جلو و چه در دوربین عقب)

از آنجا که اپل، هر ساله در دوربین‌های خود تغییرات و بهبودهایی ایجاد می‌کند. بوجود آوردن تغییراتی به این بزرگی ، تنها زمانی اعمال می‌کند که قصد تغییر انقلابی در دوربین گوشی ها داشته باشد.

از این رو همه، بی صبرانه منتظر دیدن این تغییر بزرگ اپل هستیم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا