ارز دیجیتال

اظهارنظر ناامیدکننده مدیرعامل بایننس درباره آینده قیمتی بیت‌کوین

بیت‌کوین تا ۲ سال دیگر به سقف قیمتی خود نمی‌رسد

قرارگیری بیت‌کوین در محدود قیمتی ۲۰ هزار دلاری و نبود هیچ واکنش امیدوارکننده معاملات این رمزارز باعث شده تا افراد و حتی چهره‌های سرشناس دنیای بلاک‌چین و فناوری، به اظهارنظر درباره آینده بین‌کوین و بازگشت قیمت آن به روزهای اوجش بپردازند. در یکی از این اظهارنظرهای جنجالی، مدیرعامل بایننس، چانگ پنگ ژائو اعلام کرده است که انتظار ندارد تا دست کم دو سال دیگر، قیمت این ارز دیجیتال به سقف قیمتی مدت اخیر برسد.  

به گزارش کریپتوکارنسی، مدیرعامل بایننس، چانگ پنگ ژائو در بررسی وضعیت قیمت ارزهای دیجیتال گفت که به این زودی‌ها نباید انتظار بهبود شرایط بازار رمزارزها را داشت.  در گزارش اخیر، رویکرد مدیرعامل بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان نسبت به بیت‌کوین رویکردی نسبتا منفی بود. پیشتر و در نوامبر سال گذشته قیمت بیت‌کوین به عنوان شاخص‌ترین رمزارز به حدود ۶۹ هزار دلار رسیده بود؛ اما با گذشت مدتها از این مورد، هنوز نتوانسته تا بار دیگر چنین قیمتی را ببیند و حالا ژائو توضیح داده است که چنین بازیابی به این زودی‌ها رخ نمی‌دهد.

مدیرعامل بایننس، چانگ پنگ ژائو در بررسی وضعیت قیمت ارزهای دیجیتال گفت که به این زودی‌ها نباید انتظار بهبود شرایط بازار رمزارزها را داشت.
مدیرعامل بایننس، چانگ پنگ ژائو در بررسی وضعیت قیمت ارزهای دیجیتال گفت که به این زودی‌ها نباید انتظار بهبود شرایط بازار رمزارزها را داشت.

موسس صرافی بایننس گفت: پس از افت بسیار زیاد بیت‌کوین از بالاترین رکورد خود، مدتی طول می‌کشد تا بازار دوباره شاهد چنین قیمت‌هایی باشد.

چانگ پنگ ژائو اظهار کرد: من فکر می‌کنم با توجه چنین کاهش قیمتی که از سقف قیمتی ۶۸ هزار دلاری تا حوالی ۲۰ هزار دلار اتفاق افتاده، بازگشت مجدد قیمتها بین چند ماه تا چند سال طول بکشد.

با اینحال در کنار این اظهارات، بنیان‌گذار صرافی بایننس افزود که چندان هم نباید ناامید بود. زیرا ۴ سال پیش چنین قیمتهایی به شدت مورد استقبال خریداران قرار گرفتند و زمینه‌ساز همان رشدهای چشمگیر شدند. وی ادامه داد: مثال آن زمانی است که بیت‌کوین در چرخه گذشته به اوج خود و تقریبا به ۲۰ هزار دلار رسیده بود. سرمایه‌گذاران از این قیمت خوشحال بودند قبل از اینکه بازار دوباره به سمت بازار نزولی حرکت کند. ما فکر می‌کنیم ۲۰ هزار دلار امروز بسیار کم است اما می‌دانید، اگر در سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ به طرفداران بیت‌کوین گفته می‌شد، در سال ۲۰۲۲ بیت‌کوین ۲۰ هزار دلار خواهد بود، بسیار خوشحال می‌شدند. در سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹، بیت‌کوین ۳۰۰۰ دلار  تا ۶۰۰۰ دلار بود.

البته در روزهای اخیر و پس از افت قابل توجه قیمت بیت‌کوین به حوالی ۱۷ هزار دلار، رشد مختصری اتفاق افتاد و قیمت این ارز دیجیتال صاحب‌نام را به حوالی ۲۰ هزار دلار رساند. با این حال، همان‌طور که بازار در حال متعادل شدن است، شاخص‌های نزولی بیشتری در حال ظهور هستند.

شواهد نشان می‌دهد که اعتماد به بیت‌کوین در چند هفته گذشته کاهش یافته؛ زیرا احساسات سرمایه‌گذاران ضربه بزرگی خورده است. به‌علاوه، بیت‌کوین هفته‌ای دیگر با کندلی قرمز رنگ بسته شد و همین باعث شد تا تعداد کندلهای قرمز این رمز ارز از کندلهای سبز آن در سال جاری پیشی بگیرد و احتمال حکمرانی خرس‌ها بر بازار را ولو در کوتاه مدت رقم بزند. سفارشهای فروشی که معامله‌”ران در روزهای لاخیر ثبت می‌کنند، همچنان موقعیت بیت‌کوین را در بالای ۲۰ هزار دلار تهدید می‌کند و باعث می‌شود این ارز دیجیتال در تلاش برای شکستن نقطه مقاومت ۲۱ هزار و ۲۱۷۶ دلار ناموفق باشد. با این حال، خط حمایتی در سطح ۲۰ هزار و ۹۰ نیز هنوز وجود دارد و همین کورسوی امیدی را در دل معامله‌گران زنده نگه می‌دارد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۹۴۹.۶۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۱۶ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۲.۵۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۴۸ درصد کاهش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۵۲ میلیارد دلار است که ۴.۳۶ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۶.۹۷ میلیارد دلار است که ۱۰.۸۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۶.۷۸ میلیارد دلار است که ۸۸.۰۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

منبع
ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا