ارز دیجیتالموبایل

معرفی گوشی «سولانا Saga» با قابلیت‌‌های مرتبط با ارز دیجیتال

شرکت فعال در حوزه رمزارز سولانا (Solana) به‌تازگی از یک گوشی هوشمند جدید تحت عنوان Saga با تمرکز روی قابلیت‌های رمزارز رونمایی کرد.

این گوشی هوشمند که پیشتر با نام Osom OV1 شناخته می‌شد، توسط تیمی از مهندسان و طراحان سابق شرکت Essential طراحی شده و اکنون با نام و کاربردهای جدید معرفی شده است.  

طبق گفته شرکت سولانا، اسمارت‌فون Saga با قیمت ۱۰۰۰ دلار و از سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ وارد بازار خواهد شد. آنهایی که قصد خرید این گوشی را دارند، می‌توانند با پرداخت ۱۰۰ دلار، Saga را برای خود سفارش دهند تا در موعد اعلام ‌شده، آن را دریافت کنند.

و اما در خصوص مشخصات این گوشی باید گفت Saga که با همکاری مهندسان OSom ساخته شده، از یک نمایشگر ۶.۶۷ اینجی اولد با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی، حافظه داخلی در دو نسخه 128  و ۵۱۲ گیگابایتی و پردازنده قدرتمند و جدید اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ بهره می‌برد.  

برای عکاسی نیز می‌توان از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی که در کنار آن یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید قرار گرفته، استفاده کرد. اما جدای از مشخصات سخت‌افزاری، آنتونی یاکوونکو، مدیرعامل سولانا معقتد است که کاربران می‌توانند با Saga، رمزارزها را به گوشی خود بیاورند و با آن کار کنند.

این دستگاه برای افرادی در دنیای کیف‌پول‌های کریپتو، وب۳ و NFTها حضور دارند طراحی شده و از یک ویژگی منحصر به‌فرد که همان پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک‌چین سولانا است، بهره می‌برد. بلاک‌چین سولانا در حوزه فروش NFT با اتریوم رقابت می‌کند.

تاکنون بازار NFT مجیک ادن (Magic Eden)، سازنده کیف پول سولانا و صرافی ارزهای دیجیتال Orca اعلام کردند که از گوشی Saga و دیگر ابزارهای نرم‌افزاری سولانا پشتیبانی خواهند کرد.

جیسون کیتس، مدیرعامل Osom در این باره گفت: جهان به شرکت‌های سخت‌افزاری جدید برای پشتیبانی از آینده که همان وب۳ خواهد بود، نیاز دارد. ایجاد اکوسیستمی‌ که با نگاه به آینده طراحی شده و تحت تاثیر اکوسیستم‌های قدی‌می‌نباشد، بسیار هیجان‌انگیز است.

به گفته سولانا، این گوشی زودتر از عرضه عمومی، در اختیار توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا