ایلان ماسکخودرو الکتریکی

موج تازه‌ای از اخراج‌ها در تسلا آغاز شد

تسلا اخیرا موج تازه‌ای از اخراج‌ها را آغاز کرده و این بار، علاوه بر کارمندان با حقوق ثابت، نیروهای ساعتی نیز تحت تاثیر این تصمیم قرار می‌گیرند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که ایلان ماسک در اوایل ماه جاری میلادی به مدیران تسلا گفته بود که باید ۱۰ درصد از نیروی کار خود کاهش دهند و فعلا استخدام نیروی جدید را متوقف کنند.

چند روز بعد نیز او در نامه‌ای خطاب به کارمندان این شرکت، توضیحاتی را در خصوص علت این تصمیم ارائه داد و گفت که در بسیاری از حوزه‌ها، تعداد نیروهای این شرکت زیاد شده است و این امر در پی فعالیت‌های زیادی شرکت پس از یک مرحله رشد طولانی اتفاق افتاده است.

ایلان ماسک در این نامه، ‌تنها به اخراج نیروهایی با حقوق ثابت اشاره کرد و مدعی شد که تعداد نیروهای ساعتی این شرکت حتی افزایش نیز خواهند داشت. اما اکنون و طبق تازه‌ترین اطلاعات، تسلا علاوه بر کارمندان ثابت، نیروهای ساعتی خود را نیز اخراج خواهد کرد.

بر اساس گزارشی که از منابع نزدیک به تسلا به دست آمده، تسلا فرآیند اخراج بسیاری از کارکنان ساعتی خود در تیم‌های فروش و تحویل در سراسر آمریکای شمال را آغاز کرده است.

نکته جالب اینجاست که این موج اخراج‌ها در حالی صورت می‌گیرد که تسلا به زودی وارد دوره سختی از تحویل خودروهای خود می‌شود که ایلان ماسک نیز پیشتر نسبت به در پیش بودن روزهای سخت به کارمندان خود هشدار داده بود.

پس از تعطیلی کارخانه گیگافکتوری شانگهای برای بخش قابل توجهی از سه ماهه جاری، تسلا برای جبران این مسئله، می‌بایست خودروهای بیشتری را تولید کند و به دست مشتریانش برساند.

به نظر می‌رسد که این روزها اخراج کارکنان برای ایلان ماسک کار چندان سختی نیست؛ او اخیرا در واکنش به نامه‌ای که کارمندان اسپیس ایکس نسبت به رفتارهای هفته‌های اخیر وی انتقاد کرده بودند، دستور داد که مشارکت کنندگان در این نامه اخراج شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا