خودروخودرو الکتریکی

فروش تسلا سایبرتراک از سال ۲۰۲۳ آغاز ‌می‌شود

ایلان ماسک در مراسم افتتاحیه کارخانه «گیگا تگزاس» اعلام کرد که این شرکت فروش خودروی الکتریکی سایبرتراک را از سال آینده میلادی آغاز خواهد کرد. 

وی در این مراسم، نسخه تولیدی سایبرتراک را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داد که با نسخه‌هایی که پیشتر از این شرکت رونمایی شد، تفاوتی نداشت؛ البته با یک تفاوت جزیی که در مدل جدید، دستگیره‌هایی روی در وجود ندارد. 

ایلان ماس همچنین بابت تاخیر در عرضه سایبرتراک که برای اولین بار در سال 2019 معرفی شد، از طرفداران این محصول عذرخواهی کرد. تسلا در آن زمان اعلام کرده بود که سایبرتراک در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد اما طولی نکشید که این زمان به سال ۲۰۲۲ و پس از آن به ۲۰۲۳ موکول شد.

این خودروساز قصد دارد تا سایبرتراک را در کارخانه گیگافکتوری تگزاس تولید کند؛ کارخانه‌ای که قرار است بیشترین حجم تولید خودروهای الکتریکی آمریکا را به خود اختصاص دهد. 

ماسک همچنین اطلاعاتی را در خصوص برنامه‌های این شرکت برای تولید خودرو در دیگر کارخانه‌های گیگافکتوری در سراسر جهان اعلام و جزییاتی را در خصوص سازگاری محصولات این شرکت با محیط زیست منتشر کرد. 

ایلان ماسک در این مراسم گفت: امسال همه چیزی به افزایش تولید ختم ‌می‌شود، مقیاسی که هیچ شرکتی در تاریخ بشریت به آن دست پیدا نکرده است. سال آینده، همه توجهات معطوف عرضه موج عظیمی ‌از محصولات خواهد بود.

تسلا علاوه بر سایبرتراک، قصد دارد تا در سال آینده محصولات دیگر خود همانند تسلا Semi را نیز وارد بازار کند. کامیون بزرگ الکتریکی که برای حمل بار مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد و قرار بود در سال ۲۰۱۹ وارد خیابان‌ها شود. اما عرضه این محصول نیز همانند سایبرتراک با تاخیر چندباره همراه شد. 

ماسک در این مراسم اعلام کرد که ربات انسانمای Optimus نیز در سال ۲۰۲۳ وارد فاز تولید خواهد شد. این ربات برای انجام کارهایی که انسان‌ها نمی‌توانند و یا نمی‌خواهند انجام دهند، طراحی خواهد شد. 

این شرکت همچنین در زمینه تاکسی‌های رباتیک نیز سرمایه‌گذاری کرده و احتمالا در آینده، شاهد یک محصول جدید در این زمینه با رویکردی آینده‌‌نگرانه خواهیم بود. این شرکت به تازگی، فناوری رانندگی کاملا خودران خود را در آمریکای شمالی آغاز کرده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا