تکنولوژی

ساخت سنگ قبر برای اینترنت اکسپلورر در کره جنوبی

یک مهندس نرم افزار کره‌ای، از خبر از رده خارج شدن مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده کرده و برای این مرورگر یک سنگ قبر واقعی ساخت.

مایکروسافت روز چهارشنبه، پشتیبانی از مرورگر اینترنت اکسپلورر را متوقف کرد. این مرورگر زمانی ازپیشتازان دنیای اینترنت گردی بوده که انبوهی از وب گردها با آن خاطره‌های خوب و حتی خاطره بد و اعصاب خرد کن داشته‌اند!

این اپلیکیشن ۲۷ ساله حالا به جایی رفته که گوشی‌های بلک بری، مودم‌های dial-up و  Palm Pilots رفته‌اند: سطل زباله تاریخ تکنولوژی.

«جونگ کی-بونگ» تصمیم گرفت تا اینترنت اکسپلورر را در یاد کاربران و دوستداران آن مرورگر پیشتاز، گرامی بدارد و در عین حال اشاره‌ای طنزآمیز به سرعت بسیار پایین این مرورگر نیز داشته باشد. وی بدین منظور سنگ قبری ۳۳۰ دلاری طراحی کرد و تصاویر آن را در فضای مجازی به اشتراک گذاشت.

جونگ روی  سنگ قبر، لوگوی این مرورگر یعنی «e» را طراحی کرد و در زیر این لوگو سنگ نوشته‌ای اضافه کرد: «ابزار خوبی برای دانلود دیگر مرورگرها بود!»

بعد از انتشار تصاویر سنگ قبر و محل قرارگیری آن، عکس‌های جونگ وایرال شد. جونگ در مصاحبه‌ای با روییترز گفت که هدفش از این کار، نشان دادن احساسات چندگانه وی در مورد این نرم افزار از رده خارج بوده زیرا این مرورگر زمانی بخشی از زندگی کاری روزمره جونگ بوده است.

این سنگ قبر در شهر Gyeongju کره جنوبی قرار دارد.

جونگ در مصاحبه خود با روییترز ادامه داد: «این مرورگر واقعا بسیاری اوقات اعصاب خرد کن بود ولی من به این رابطه می‌گویم رابطه عشق-نفرت زیرا این مرورگر زمانی یکه‌تاز دوران خود بود.»

اینترنت اکسپلورر برای مدت‌ها، مرورگر دیفالت و رسمی دولت کره جنوبی و بسیاری از بانک‌های این کشور در دنیای اینترنت محسوب می‌شد.

مرورگر اکسپلورر در سال ۱۹۹۵ به دنیا معرفی شد و به مدت یک دهه یکه تاز دنیای مرورگرهای اینترنتی بود. این مرورگر به عنوان یک برنامه پیش‌فرض روی سیستم عامل ماکروسافت ویندوز، روی میلیاردها کامپیوتر وجود داشت.

منبع: نیویورک پست

 

نوشته های مشابه

‫1,080 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا