مایکروسافت

مایکروسافت، کاربران اینترنت اکسپلورر را به مرورگر اج هدایت می‌کند

با بازنشست شدن مرورگر اینترنت اکسپلورر، مایکروسافت طی هفته‌ها و ماه‌های آتی، کاربران را به مرورگر اج خود هدایت خواهد کرد.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، کاربران عادی و صاحبات کسب‌‎وکارها که همچنان از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند، به زودی پیام‌هایی را دریافت خواهند کرد که آنها را به مرورگر مایکروسافت اج هدایت خواهد کرد.

این پیام، اولین گام برای حذف اینترنت اکسپلورر از رایانه‌های شخصی محسوب می‌شود و مایکروسافت قصد دارد در آینده و با عرضه یک به‌روزرسانی، این مرورگر قدیمی‌را در دستگاه‌ها غیرفعال کند.

شان لیندرسای، مدیر کسب‌وکار اج مایکروسافت در این باره گفت: در نهایت، اینترنت اکسپلورر از طریق یک به‌روزرسانی جدید برای ویندوز برای همیشه غیرفعال خواهد شد. در این مرحله، آیکون‌های اینترنت اکسپلورر از دستگاه‌های کاربران حذف می‌شود.

در فرآیند هدایت کاربران از اینترنت اکسپلورر به اج، اطلاعاتی همچون گذرواژه‌ها، موارد مورد علاقه و تنظیمات از اینترنت اکسپلورر منتقل خواهد شد و گزینه Reload in IE mode در نوار ابزار نمایش داده خواهد شد تا دسترسی کاربران به حالت ویژه‌ای را که مایکروسافت در اج تعبیه کرده، آسان شود. این حالت از کنترل‌های قدیمی‌ActiveX پتشیبانی می‌کند که برخی از وب‌سایت‌ها همچنان از آن استفاده می‌کنند.

طبق گفته مایکروسافت، بازنشستگی اینترنت اکسپلورر در تمامی‌نسخه‌های ویندوز 10 هوم، ویندوز 10 اینترپرایز، ویندوز 10 پرو و ویندوز 10 آی‌او‌تی اعمال خواهد شد. در حال حاضر، ویندوز 11 بدون این مرورگر عرضه می‌شود.

لیندرسای در این خصوص می‌گوید: اینترنت اکسپلورر از امروز و فورا در همه این نسخه حذف نمی‌شود اما به تدریج و طی ماه‌های آینده، در همه این دستگاه‌ها به مایکروسافت اج هدایت خواهد شد.

با این حال، لیندرسای عنوان کرد که برای برخی نسخه‌های خاصی از ویندوز که در حال حاضر توسط این شرکت پشتیبانی می‌شوند، اینترنت اکسپلورر همچنان پشتیبانی خواهد شد. این نسخه‌ها شامل ویندوز 10 LTSC و تمامی‌نسخه‌های ویندوز سرور (Windows Server) به همراه ویندوز 10 نسخه دولت چین، ویندوز 8.1 و ویندوز 7 با آپدیت‌های امنیتی تمدیدشده می‌شوند. طبق گفته این شرکت، نسخه‌های بعدی این ورژن‌های ویندوز بدون اینترنت اکسپلورر عرضه خواهند شد.

اگرچه اینترنت اکسپلورر ممکن است تا چند وقتی به حیات خود ادامه دهد اما پیام مایکروسافت بسیار واضح است: آینده اینترنت اکسپلورر در مایکروسافت اج است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا