شبکه‌های اجتماعیمتا

قابلیت جدید اینستاگرام؛ نمایش پست‌ها به صورت تمام صفحه

اینستاگرام در حال تست نسخه‌ تمام صفحه یا همان فول اسکرین از نمایش فیدها در این شبکه اجتماعی است که با اعمال این تغییر، نحوه اسکرول کردن و مشاهده پست‌ها، بسیار شبیه به اپلیکیشن تیک‌تاک خواهد شد.

مارک زاکربرگ مدیرعامل متا (شرکت مادر اینستاگرام) اخیرا با انتشار یک استوری در اینستاگرام اعلام کرد که این طراحی جدید و تمام صفحه، «به زودی» برای تمامی‌کاربران اینستاگرام در سراسر جهان قابل استفاده خواهد بود.

اگرچه اینستاگرام، تست قابلیت فول اسکرین در ماه گذشته آغاز کرده بود اما در آن زمان، پست‌ها به طور کامل صفحه نمایش اپلیکیشن را در برنمی‌گرفتند. حال در جدیدترین نسخه که زاکربرگ جزییات آن را منتشر کرد، پست‌ها به صورت کامل صفحه نمایش را می‌پوشانند و بسیار شبیه به پست‌های تیک‌تاک عمل می‌کنند.

با این طراحی جدید، تغییراتی نیز در میانبرهای دسترسی به اینباکس و ایجاد پست‌های جدید اعمال می‌شود. اگرچه فعلا این قابلیت در حال تست اما در راستای سیاست‌های شرکت متا برای رقابت با تیک‌تاک محسوب می‌شود که یکی از اولویت‌های اصلی این شرکت به شمار می‌رود.

این شرکت با اضافه کردن قابلیت‌هایی همچون ریلز و محتواهای پیشنهادی به فید کاربران و همچنین تمرکز بیشتر روی ویدیوها نسبت به تصاویر، سعی دارد تا کاربران بیشتری را به استفاده از این اپلیکیشن ترغیب و رقابت جدی‌تری را با تیک‌تاک دنبال کند.

زاکربرگ در این رابطه عنوان کرد تصاویر همچنان بخشی مهمی‌از اینستاگرام به شمار می‌روند و ما در تلاش برای ارتقای بهبود نمایش آنها به صورت تمام صفحه در فید هستیم.

شرکت متا همچنین قصد دارد تا تغییراتی اساسی را در اپلیکیشن فیسبوک اعمال کند که بر اساس آن، محتوای پیشنهادی در فیدهای کاربران نمایش داده خواهد شد. زاکربرگ پیشتر در این خصوص گفت که این تغییرات به نحوی است که نمایش پست‌های پیشنهادی مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی خواهد بود تا متکی بر گراف‌های اجتماعی موجود کاربر.

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. بازتاب: 1overalls

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا