تکنولوژی

کاهش فعالیت مایکروسافت در روسیه؛ ۴۰۰ نفر بیکار شدند

با گذشت بیش از سه ماه از آغاز حمله روسیه به اوکراین، مایکروسافت اعلام کرد که فعالیت خود را در روسیه به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.  

این غول نرم‌افزاری جهان در اوایل ماه مارس، فروش محصولات جدید و عرضه خدمات در روسیه را متوقف کرده بود و اکنون در گزارشی که توسط بلومبرگ منتشر شده، این شرکت از آغاز تعطیلی تجارت خود در روسیه خبر داد و در این راستا، ۴۰۰ کارمند خود را در این کشور اخراج می‌کند.

یکی از سخنگویان مایکروسافت طی بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به تغییرات در چشم‌انداز اقتصادی و تاثیر آن بر اقتصاد این شرکت در روسیه، تصمیم گرفته شد تا فعالیت‌های مایکروسافت در این کشور به طور قابل توجهی کاهش یابد.  

با این حال، مایکروسافت اعلام کرد که به تعهدات فعلی خود به مشتریان پایبند خواهد بود اما فروش محصولات و خدمات جدید متوقف خواهد شد. این شرکت گفت که در حال رایزنی و گفت‌وگو با ۴۰۰ همکار روسی خود است که تحت تاثیر این تصمیم قرار می‌گیرند.  

هنوز مشخص نیست که چند نفر در دفاتر مایکروسافت در روسیه مشغول به کار هستند اما «امی هود»، مدیر مالی مایکروسافت در اوایل سال جاری میلادی عنوان کرد درآمد حاصل از کسب‌وکار این شرکت در روسیه، کمتر از یک درصد از مجموع درآمدهای مایکروسافت را تشکیل می‌دهد.

مایکروسافت اولین شرکتی نیست که کسب‌وکار خود را در روسیه کاهش داده و یا به حالت تعلیق درآورده است؛ پیشتر نیز دیگر غول‌های بزرگ دنیای فناوری و الکترونیک همانند اپل، آدیداس، نایکی و دل کرکره‌های فروشگاه‌های خود را در این کشور پایین کشیدند و فروش محصولات و خدمات را متوقف کردند.

نوشته های مشابه

‫2,015 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا