ارز دیجیتال

مدیر سابق OpenSea به کلاهبرداری متهم شد

ناتانیل چستین، مدیر سابق بخش محصولات OpenSea که چندی پیش و پس از افشای سوءاستفاده وی از اطلاعات کاربران برای فروش توکن‌های NFT از سمت خود استعفا کرده بود، اکنون به کلاهبرداری و پولشویی در فضای آنلاین متهم شده است.
وزارت دادگستری ایالات متحده با اشاره به این مورد عنوان کرد که پرونده مذکور، اولین نمونه از معاملات داخلی مرتبط با دارایی‌های دیجیتال محسوب می‌شود. در ابتدا و پس از استعفای چستین، مشخص نبود چه اتفاقی برای وی خواهد افتاد چرا که قانونی بر فروش NFTها حکمفرما نیست.
بر اساس این گزارش، چستین به دلیل آنکه می‌دانست چه NFTهایی قرار است در صفحه اصلی OpenSea نمایش داده شوند، به طور مخفیانه آنها را خریداری می‌کرد و با سود کلانی به فروش می‌رساند.
دامیان ویلیامز، دادستان ایالات متحده طی بیانیه‌ای گفت: اگرچه ممکن است NFTها پدیده جدیدی باشند، اما این نوع از طرح‌های مجرمانه، تازگی ندارند. همانطور که گفته می‌شود، ناتانیل چستین با استفاده از اطلاعات تجاری محرمانه برای کسب درآمد به نفع خود، به شرکت OpenSea خیانت کرد. اتهاماتی که امروز علیه چستین مطرح شده، نشان‌دهنده تعهد این وزارتخانه به مقابله با تقلب در معاملات تجاری است؛ خواه این معاملات در بازار بورس اتفاق بیفتد، خواه در بلاک‌چین.
مایکل جی. دریسکول، دستیار مدیر پلیس فدرال آمریکا (FBI) گفت که این آژانس، افرادی را که سعی در دستکاری بازار NFTها دارند، قویا تحت تعقیب قرار خواهد داد.
احتمالا مدتی طول خواهد کشید که شاهد وضع قوانین و مقرراتی واقعی در مورد ارزهای دیجیتال و NFTها باشیم و نهادهای دولتی نیز در این مدت، اقدامات خود را برای مقابله با این گونه اقدامات سوء دنبال خواهند کرد.
پس از افشای اقدامات چستین، شرکت OpenSea فورا این تلاش‌ها را محکوم کرد و گفت که «این رفتار، نشان‌دهنده ارزش‌های ما به عنوان یک گروه نیست. این شرکت که در حال حاضر، بزرگ‌ترین بازار NFT جهان را در اختیار دارد، افزود که کارمندان خود را از خرید و فروش NFTها از کلکسیون‌های برجسته و یا سوءاستفاده از اطلاعات محرمانه برای انجام این معاملات منع می‌کند.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا