خودروخودرو الکتریکی

عرضه خودروی الکتریکی F-150 لایتنینگ آغاز شد

شرکت فورد ساعاتی پیش عرضه خودروی جدید الکتریکی F-150 لایتنینگ را آغاز کرده است.

نیکولاس اشمیت از ایالت میشیگان آمریکا اولین شخصی خواهد بود که این خودروی الکتریکی را دریافت می‌کند. زادگاه اشمیت تا کارخانه‌ای که F-150 لایتنینگ در آن تولید می‌شود تقریبا دو ساعت فاصله دارد.  

فورد در ماه گذشته میلادی، تولید این خودروی الکتریکی آغاز کرده و اکنون آماده عرضه آن به بازار است. اشمیت که اولین مشتری F-150 لایتنینگ است، در گفت‌وگو با بلومبرگ عنوان کرد که این خودرو جای مدل بنزینی F-150 وی را خواهد گرفت.  

او که یک خودرو تسلا مدل ۳ نیز دارد، گفت به دنبال خرید Rivian R۱T نیز بوده و حتی یک دستگاه تسلا سایبرتراک را نیز برای خود رزرو کرده است. با این حال، اشمیت گفت که پس از حتمی‌شدن تحویل F-150 لایتنینگ، درخواست رزرو سایبرتراک خود را لغو کرده است.  

فورد در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که تحویل خودروهای الکتریکی F-150 لایتنینگ را طی روزهای آینده آغاز خواهد کرد. اگرچه پیش از این، شرکت Rivian پیکاپ الکتریکی خود را وارد بازار آمریکا کرده اما فورد توانست یک گام جلوتر از رقیب اصلی خود یعنی تسلا بردارد و محصول خود را زودتر روانه خیابان‌ها کند.

در حال حاضر، خودروی F-150 شرکت فورد عنوان پرفروش‌ترین خودرو در ایالت متحده طی چهار دهه اخیر را یدک می‌کشد و میزان تقاضا برای نسخه لایتنینگ این خودرو نیز در خور توجه است به طوری که تنها در ۴۸ ساعت، حدود ۴۵ هزار دستگاه سفارش برای آن ثبت شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا