گوناگون

امدادسیستم مجهزترین مرکز ریکاوری و بازیابی اطلاعات حذف شده

در این راهنما قصد داریم به معرفی معتبرترین مرکز ریکاوری هارد بپردازیم. همانطور که می‌دانید یکی از بدترین اتفاقاتی که به‌طور تقریبی همه ما یک بار آن را تجربه کرده‌ایم؛ حذف اطلاعات هارد، حافظه داخلی تلفن همراه، کارت (SD) و دوربین دیجیتال است. از بین رفتن اطلاعات کارت حافظه‌های مختلف می‌تواند به‌علت ضربه فیزیکی، نفوذ آب به درون دستگاه، فرمت شدن و حتی اشتباه انسانی رخ دهد. اما برای ریکاوری هارد و احیای حافظه از دست رفته چه راه حلی وجود دارد؟ بهتر است در ابتدا با دلایل پاک شدن اطلاعات هارد آشنا شوید تا از بروز چنین اتفاقی جلوگیری نمایید.

دلایل از بین رفتن اطلاعات هارد

به طورکل پاک شدن و نابودی اطلاعات به دو دلیل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری رخ می‌دهد که در پی چنین اتفاقی به ریکاوری هارد نیاز پیدا خواهیم کرد. اولین دلیلی که می‌تواند سبب پاک شدن اطلاعات هارد شود، خرابی هارد درایوها، خرابی کنترلر (RAID)، از دست دادن اطلاعات آرایه‌های (RAID)، عیوب در هد هارد، بدسکتور، ایراد موتور اسپیندل، نوسانات برق و شکستن برد (PCB) باشد.

همانطور که ذکر شد مشکلات نرم‌افزاری نیز می‌تواند سبب پاک شدن اطلاعات هارد شده و ما را مجبور به پیدا کردن بهترین راه‌حل جهت برگرداندن اطلاعات از دست رفته کند. از جمله مشکلات نرم‌افزاری می‌توان به خرابی فریمور و یا ناحیه سرویس سیستم، ایراد سیستم عامل، عیوب در فایل‌های پایگاه داده، اشکال در فایل‌های ماشین مجازی، ایراد در فایل‌ها به دلیل ویروسی شدن، عدم دسترسی به پارتیشن‌ها، عدم نمایش ظرفیت هارد و خرابی جدول پارتیشن اشاره نمود.

برای جلوگیری از پاک شدن اطلاعات چه‌کار کنیم؟

حال که با دلایل از بین رفتن اطلاعات آشنا شدید، ممکن است این سوال در ذهن شما شکل گیرد که برای از دست نرفتن اطلاعات و داده‌ها چه کاری باید انجام دهیم؟

  • اولین و مهم‌ترین راهکار تهیه بکاپ از داده‌ها و اطلاعات است. گرفتن بکاپ در حفظ داده‌ها و اطلاعات نقش به‌سزایی را ایفا می‌کند.
  • از سیستم عامل خود مراقبت کرده و عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهید.
  • از آنتی ویروس قوی و به‌روز استفاده کنید.

چنانچه نکات فوق را رعایت کردید اما باز هم اطلاعات هارد از بین رفت؛ می‌بایست برای ریکاوری هارد به یک متخصص مراجعه نمایید.

ریکاوری اطلاعات حذف شده

در توضیح ریکاوری اطلاعات حذف شده باید بگوییم که زمانی که محتوای درون یک حافظه سالم پاک شود، برگرداندن آن به مراتب راحت‌تر است. اما چنانچه حافظه خراب شده باشد یا دسترسی به اطلاعات درون آن دشوار باشد؛ احتمال بازگردانی اطلاعات پاک شده با ریسک بزرگی همراه بوده و می‌بایست توسط یک متخصص انجام شود. ناگفته نماند که مراقبت از حافظه برای جلوگیری از پاک شدن اطلاعات بسیار حائز اهمیت است. اما این مژده را به شما کاربران گرامی می‌دهیم که امکان بازگشت اطلاعات حذف شده نیز وجود دارد. به شرط آن که ریکاوری هارد را به یک مجموعه متخصص همانند امداد سیستم بسپارید.

بازیابی اطلاعات انواع هارد

هارد به طورکل به دو دسته اصلی داخلی و خارجی تقسیم‌بندی می‌شود. هارد داخلی (Internal HDD) یا هارد دیسک بزرگ‌ترین حافظه جانبی موجود در کامپیوتر یا لپ‌تاپ بوده که داده‌های مختلف ازجمله سیستم عامل، فایل‌ها، برنامه‌ها و… بر روی آن قرار می‌گیرند.

ریکاوری اطلاعات هارد
ریکاوری اطلاعات هارد

وظیفه اصلی هارد اینترنال، حفظ دائمی اطلاعات می‌باشد. لازم به ذکر است که داده‌های خارجی جهت ذخیره‌سازی به هارد اینترنال، ارسال شده و تا زمانی که توسط کاربر حدف نشوند؛ در فضای هارد باقی می‌مانند. از هارد خارجی (External HDD) برخلاف هارد داخلی می‌توان خارج از کیس کامپیوتر استفاده نمود. به طورکل هارددیسک دارای پنج نوع متفاوت به شرح زیر است:

  • پیوست فن‌آوری پیشرفته موازی (PATA)
  • سریال SATA (ATA)
  • رابط سیستم عامل کوچک (SCSI)
  • سیستم تحلیل آماری مخصوص سرور (SAS)
  • درایو حالت جامد (SSD)

امداد سیستم با تبحر و دانش کافی در رابطه با هر کدام از هاردهای فوق، ریکاوری هارد را برعهده گرفته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بازیابی اطلاعات را انجام می‌دهد.

ریکاوری سرور

در توضیح ریکاوری سرور باید بگوییم که سرورها نقش بسیار مهمی در فعالیت‌های روزمره کسب‌وکارهای مختلف دارند. فرقی ندارد که به سرور وب متصل هستید یا سرور حسابداری، ایمیل، پایگاه‌داده، مجازی یا ترکیبی از سرورهای مذکور؛ در هر صورت برای بهره‌گیری بهتر به حافظه ذخیره‌سازی دیجیتال، جهت دسترسی منظم نیاز پیدا خواهید کرد. چنانچه سرور شما نسخه پشتیبان نداشته باشد؛ دچار مشکلاتی همچون (downtime) یا زمان خاموشی پیش‌بینی نشده و همچنین متحمل هزینه‌های بازسازی سنگینی خواهید شد.

متاسفانه سرورها تحت عنوان سیستم‌های ذخیره‌سازی اطلاعات، آسیب‌پذیر بوده و پتانسیل بالایی برای آسیب‌دیدگی‌های جدی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دارند. امداد سیستم علاوه بر ریکاوری هارد، در حوزه بازگشت اطلاعات سیستم نیز می‌تواند خدمات باکیفیت و تضمینی را به شما کاربران محترم ارائه نماید.

تعمیر و جراحی هارد

یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین اقدامات فیزیکی در بازگردانی اطلاعات هارد، جراحی هارد و تعمیر انواع مختلف آن است. مجموعه امداد سیستم با تکیه بر تخصص خود اقدام به ریکاوری هارد خارجی (external) و همچنین تعمیر آن، ریکاوری و تعمیر هارد (ssd)، ریکاوری و تعمیر هارد لپ‌تاپ، ریکاوری و تعمیر هارد داخلی و… خواهد کرد. متخصصین مجموعه مذکور در ابتدا میزان سلامت و اشکالات هارد شما را مورد بررسی قرار می‌دهند. چنانچه هارددیسک، دچار مشکل بود و نیاز به جراحی و تعمیر داشت؛ موضوع با شما در میان گذاشته شده و هزینه خدمات جراحی هارد تعیین خواهد شد. پس از رضایت شما هارد شما تعمیر یا اصطلاحاً جراحی می‌شود.

چرا امداد سیستم را برای ریکاوری هارد خود انتخاب کنیم؟

جالب است بدانید که متخصصین و کارشناسان مجموعه «امداد سیستم» ۲۰۰ هزار ساعت در این زمینه تجربه و علم کسب کرده و با سطح علمی عالی اطلاعات ارزشمند شما کاربران گرامی را بازگردانی می‌کنند.

چگونگی بازیابی اطلاعات
چگونگی بازیابی اطلاعات

مرکز امداد سیستم همواره در تلاش است تا جدیدترین و کاربردی‌ترین متدهای بازگردانی داده‌ها و اطلاعات هاردهای مختلف را جهت ارائه خدمات باکیفیت به شما عزیزان به‌کار گیرد. مجموعه مذکور جهت بازگشت اطلاعات ارزشمند شما میلیون‌ها تومان بابت تامین بهترین نرم‌افزارها، سخت‌افزارها و آزمایشگاه‌های منحصربه‌فرد هزینه کرده است. از این‌رو تیم امداد سیستم قادر است با استفاده از بهترین امکانات، اطلاعات پاک شده شما را بازگردانده و اقدام به ریکاوری هارد شما کند. ناگفته نماند که از اطلاعات شما پس از بازگشت به هیچ‌وجه سوءاستفاده نشده و حافظه مذکور در ایمن‌ترین حالت ممکن به شما تحویل داده خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس emsys.ir مراجعه نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا