تکنولوژیگوناگون

افراد نسبت به همکارانشان در حین دورکاری چه نگرشی دارند؟

نظرسنجی تحقیقاتی سیسکو از ۱۰۵۰ کارمند بریتانیایی دورکار

اغلب مردم بر این باورند بهره‌وری و کارایی آنها در روزهایی که از خانه کار می‌کنند به نسبت روزهایی که در محل کار حاضرند، بیشتر است. اما به نظر می‌رسد که بسیاری از افراد، چنین حسی را نسبت به همکاران دورکار خود ندارند.

مرکز تحقیقاتی سیسکو (Cisco) با انتشار نتایج بررسی‌های خود روی نگرش افراد نسبت به کار از راه دور و همچنین شیوه ترکیبی، اطلاعات جالبی را در این خصوص ارائه کرده است. در این نظرسنجی، دیدگاه‌های ۱۰۵۰ نفر از کارمندان بریتانیایی مورد ارزیابی قرار گرفت.

طبق نتایج این نظرسنجی، ۷۵ درصد از این افراد معتقد بودند که مدیرشان به آنها در حین کار در خانه اعتماد دارند و مطمئنند که این شیوه باعث افزایش کارایی و بهره‌وری آنها می‌شود. اینکه آیا واقعا مدیر این افراد، چنین دیدگاهی دارند و یا اینکه چنین موضوعی صرفا تصویر این افراد است، جای بحث دارد.

نکته جالب از یافته‌های این پژوهش اینجاست که اگرچه بیشتر افراد، بازدهی خود را در هنگام دورکاری بیشتر عنوان کردند اما ۶۱ درصد از آنها گفتند که نسبت به ارائه این میزان بازدهی از سوی همکارانشان مطمئن نیستند.

همچنین ۴۳ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که در هنگام دورکاری و یا شیوه ترکیبی، مدیران آنها بیش از پیش به مدیریت جزییات توجه می‌کنند. همانند اغلب گزارش‌ها، یافته‌ها نشان می‌دهند که مزایای حضور نداشتن تمام‌وقت در محل کار، بیشتر از معایب آن است.

در این بررسی، ۷۹ درصد از افراد گفتند که نسبت به این شیوه از کار، رضایت بیشتر دارند و ۵۷ درصد نیز اعلام کردند بهره‌وری و کیفیت کارشان بهبود یافته است. افزون بر این، تقریبا سه چهارم پاسخ‌دهندگان گفتند که جنبه‌های احساسی، مالی، روانی، جسمی ‌و اجتماعی زندگی آنها در شرایط کار از راه دور و شیوه ترکیبی بهبود یافته است.

همچنین کمتر از نیمی‌از افراد اعلام کردند که سطح استرس آنها کاهش یافته و حدود ۶۵ درصد نیز افزایش سلامت جسمی ‌و بهبود ارتباط با اعضای خانواده را از دیگر مزایای دورکاری و شیوه کار ترکیبی عنوان کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا