تکنولوژی

رونمایی «دایسون» از ربات‌هایی که کارهای خانه را انجام دهند

شرکت دایسون (Dyson) اخیر اعلام کرد که مهندسان این شرکت در حال طراحی نمونه‌های اولیه ربات‌هایی هستند که می‌تواند کارهای خانه را انجام دهد.

این شرکت در حالی از طراحی این ربات خبر داد که چندی پیش نیز از محصولی با طراحی عجیب در قالب یک هدفون مجهز به قابلیت حذف نویز و تصفیه هوا پرده برداشت. حال طراحان دایسون به دنبال ساخت ربات‌هایی هستند که می‌توانند در خانه‌ها بسیار کاربردی باشند و بخشی از کارها را برعهده بگیرند.

اگرچه این شرکت، توضیحی را در خصوص عملکرد هیچ یک از این ربات‌ها ارائه نکرد اما به نظر می‌رسد که این بازوهای رباتیک به گونه‌ای طراحی خواهند شد که بتوانند برای انجام کارهای تخصصی خانه همانند نظافت و مرتب کردن وسایل خانه مورد استفاده قرار گیرند.

با توجه به چند تصویری که در وب‌سایت دایسون آمده می‌توان گفت که یکی از این بازوهای رباتیک، برای تمیزکردن مبل‌ها استفاده خواهد شد. جیک دایسون، مهندس ارشد این شرکت می‌گوید که با این ربات دیگر چیزهای کوچک و ریز را پشت یا قسمت‌های کناری مبل خود پیدا نخواهید کرد.

ربات دیگری که در تصویر مشاهده می‌کنید، برای مرتب کردن ظروف و قرار دادن آنها در قفسه خشک‌کن استفاده می‌شود و یک بازوی رباتیک نیز وسایلی همچون اسباب‌بازی‌ها را از روی زمین برمی‌دارد.

شرکت دایسون همچنین تصاویری را از آزمایشگاه تحقیقاتی خود تحت عنوان Prerception Lab منتشر کرد که در آن، روی سیستم‌های بینایی رباتیک، شناسایی محیط و نقشه‌برداری از انسان با کمک سنسورها، دوربین‌ها و سیستم‌های تصویربرداری حرارتی کار می‌شود.

دایسون این روزها به دنبال استخدام نیروهای جدید است و قصد دارد حدود ۷۰۰ مهندس را به استخدام در آورد که نمایش فضای آزمایشگاه تحقیقاتی این شرکت، بی‌ارتباط با این تصمیم نبوده است.

ربات‌های جدید «دایسون» می‌توانند کارهای خانه را انجام دهند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا