ایلان ماسکشبکه‌های اجتماعی

مدیرعامل توییتر: در حال بررسی شرایط توافق با ایلان ماسک هستیم

اگرچه شرکت‌کنندگان در نشست سالانه سهامداران توییتر امیدوار بودند که پاراگ اگراوال، ابهامات پیرامون خرید این شرکت توسط ایلان ماسک را تا حدودی رفع و جزییات بیشتری را در مورد اینده توییتر ارائه کند، اما هیج یک از مدیران توییتر حرفی از این قرارداد و ایلان ماسک که غیب این جلسه بود، نزدند.

پاراگ آگراوال مدیرعامل توییتر تنها به این جمله بسنده کرد که «ما در حال کار روی سازوکار این معامله هستیم.» با اینکه تصور می‌رود خرید توییتر بی‌دردسر و طبق روال عادی پیش رود، اما این معامله از زمانی که ایلان ماسک صحبت‌هایی را در خصوص حضور ربات‌ها و اسپم‌ها در این شبکه اجتماعی مطرح کرد، به «حالت تعلیق» درآمد و سرنوشت این توافق درهاله‌ای از ابهام قرار دارد. هرچند مدیران توییتر اعلام کردند که در حال پیشبرد برنامه‌های خود هستند.

آگراول در این نشست گفت: حتی در حالی که مشغول بررسی شرایط این معامله هستیم، من و تیممان همچنان بر کارهای مهمی‌که هر روز انجام می‌دهیم متمرکز هستیم.

توییتر قبل از این جلسه گفته بود که سوالات مربوط به خرید این شرکت توسط ایلان ماسک پاسخی نخواهد داد. با این حال، سهامداران سعی کردند تا مدیران توییتر را به سوالات خود وادار به پاسخگویی و رسیدگی به مسائلی که بعد از این خرید پیش می‌آید، کنند.

یکی از سوالاتی که در این جلسه مطرح شد این بود که اگر کسی شرکت (توییتر) را بخرد و آن را خصوصی کند، چه اتفاقی برای سهامداران خواهد افتاد؟ سوالی که شان ادجت، مشاور عمومی‌ توییتر در پاسخ به آن گفت که ما در حال حاضر نمی‌توانیم به این سوالات بپردازیم.

سهامداران توییتر همچنین سوالاتی را در مورد آینده سیاست‌های تعدیل محتوا در این شبکه اجتماعی مطرح کردند. آگراوال در پاسخ به این سوال گفت که این شرکت همچنان روی خط مشی‌های فعلی خود و کاهش اتکا به گزارش‌های کاربران متمرکز است.

اگرچه او به طور مستقیم به صحبت‌های ماسک که از کاهش این قوانین خبر داده بود، اشاره‌ای نکرد اما گفت که «ساکت کردن دیدگاه‌های سیاسی مخالف تعهد ما به آزادی بیان است.»

این جلسه همچنین پایان حضور جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر در هیئت مدیره این شرکت بود. وی در نوامبر گذشته از سمت مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری کرد اما تا این جلسه به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره در این شرکت حضور داشت.

همانند آینده توییتر که چیزی درباره آن مشخص نیست، فعلا حرفی درباره فردی که قرار است جای دورسی را بگیرد، زده نشده است.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا