بازیتکنولوژی

ایسوس از اولین نمایشگر گیمینگ ۵۰۰ هرتزی جهان رونمایی کرد

شرکت‌های ایسوس و انویدیا در جریان نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۲ از اولین نمایشگر ۵۰۰ هرتزی G-Sync رونمایی کردند.

محصولی تحت عنوان ROG Swift 500Hz که ویژه گیمرها طراحی شده و برای اولین بار در جهان، قادر به ارائه نرخ رفرش بالای ۵۰۰ هرتز است. در دل این نمایشگر از پنل ۲۴ اینچی TN با رزولوشن ۱۰۸۰p استفاده شده که می‌تواند تجربه متفاوتی را برای گیمرها به ارمغان آورد.  

این محصول در حالی رونمایی شد که انویدیا و ایسوس حدود دو سال پیش و در جریان نمایشگاه CES ۲۰۲۰ از نمایشگرهای گیمینگ ۳۶۰ هرتز رونمایی و توجه علاقه‌مندان به این حوزه را به خود جلب کردند.  

در حال حاضر، گیمرها از نمایشگرهایی با حداکثر نرخ رفرش ۱۴۴ هرتزی استفاده می‌کنند که نسخه ۲۴۰ هرتزی این نمایشگرها نیز به ندرت یافت و استفاده می‌شود. حال با ورود نمایشگرهایی با نرخ رفرش ۵۰۰ هرتز به بازار، تفاوت محسوسی در این زمینه مشاهده خواهد شد.

انویدیا برای بالا بردن قابلیت‌های این نمایشگر، از دوربین حرکتی قدرتمند فانتوم VEO ۶۴۰S استفاده کرده از رم ۷۲ گیگابایتی مجهز شده و قادر است گیم‌پلی Valorant را تا ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.  

ایسوس از اولین نمایشگر گیمینگ ۵۰۰ هرتزی جهان رونمایی کرد

انویدیا مدعی شده که ROG Swift 500Hz به لطف برخورداری از انیمیشن‌های روان‌تر، ردیابی اهداف را با دقت و سرعت بالاتری انجام می‌دهد و به نسبت دیگر نمایشگرهای موجود، میزان حواسپرتی کاربران در حین بازی بسیار کمتر خواهد شد.

بدیهی است استفاده از این مانیتور ۵۰۰ هرتزی، نیازمند یک رایانه بازی و پردازنده گرافیکی قدرتمند است. گفته می‌شود که انویدیا قصد دارد از نسل جدید کارت‌های گرافیک RTX ۴۰۹۰ در این محصول استفاده کند.

انویدیا اعلام کرد که این نمایشگر از قابلیت Reflex Analyzer برای تحلیل میزان تاخیر سیستم و حالت G-Sync esports به همراه حالت لرزشی قابل تنظیم است که کمک می‌کند تا نور بیشتری از کریستال‌های LCD عبور کند.

در این محصول همچنین از پنل TN جدیدی به نام E-TN استفاده شده که در مقایسه با پنل‌های معمولی TN‏ می‌تواند تا ۶۰ درصد زمان پاسخ‌دهی بهتری را ارائه دهد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا