شبکه‌های اجتماعی

سیاست جدید توییتر برای مقابله با انتشار اطلاعات نادرست

توییتر به تازگی از اعمال سیاستی جدید برای مقابله با گسترش اطلاعات نادرست در این شبکه اجتماعی طی بازه‌های زمانی حساس و بحرانی خبر داد.

این شرکت اعلام کرد که این استانداردهای جدید برای مسدودسازی و جلوگیری از انتشار برخی توییت‌ها تدوین و اعمال خواهد شد. یوئل راث، از مدیران ارشد توییتر با انتشار مطلبی جزییاتی را در خصوص این سیاست جدید شرح داد و گفت: مدیریت محتوا‏، چیزی فراتر از کنار گذاشتن یا حذف محتواست. ما دامنه اقدامات خود را گسترش داده‌ایم تا مطمئن شویم که تلاش‌هایمان برای برخورد با آسیب‌های احتمالی مناسب است. 

این سیاست جدید، نظارت و بررسی دقیقی را روی گزارش‌های غلط از رویدادها، اتهامات نادرست از جمله موارد مربوط به سلاح‌ها یا استفاده از زور و همچنین اطلاعات نادرست گسترده‌تر در مورد جنایات و… دارد.

کاربران اغلب در انتشار و بازنشر توییت‌های گمراه‌کننده و با ظاهری فرینده که هنوز صحت اطلاعات آنها تایید نشده، عجله می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود تا اطلاعات جعلی بر حقایق برتری یابند. از طرفی دیگر‏، سرعت بسیار زیاد وقوع رویدادها، اجرای طرح‌های راستی‌آزمایی اطلاعات را دشوار می‌کند و چالش‌هایی را برای شبکه‌های اجتماعی به وجود می‌آورد.

طبق این سیاست جدید، توییت‌هایی که تحت عنوان اطلاعات نادرست دسته‌بندی شوند، لزوما حذف یا مسدود نمی‌شوند بلکه یک برچسب هشدار به آن اضافه می‌شود که از کاربران می‌خواهد قبل از نمایش توییت، روی دکمه‌ای کلیک کنند. با این حال‏، توییت‌ها در ارتقای الگوریتمی‌ این شبکه اجتماعی جایی نخواهند داشت.

توییتر اعلام کرد که در وهله نخست، این سیاست در قبال محتواهای مرتبط با تهاجم روسیه به اوکراین اعمال و استفاده خواهد شد و در آینده قرار است از این رویکرد در خصوص دیگر بحران‌های در حال ظهور نیز استفاده شود. 

سیاست جدید توییتر در قابل بحران‌هایی اعمال خواهد شد که به عنوان «موقعیت‌هایی که در آن تهدیدی گسترده برای زندگی‏ امنیت فیزیکی، سلامت یا معیشت اولیه وجود دارد» تعریف می‌شوند. این سیاست جدید در حالی به پلتفرم توییتر اضافه می‌شود که این شرکت اکنون روزهای حساس خود را می‌گذراند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا به دنبال تصاحب این شبکه اجتماعی است و از طرفی، اخیرا موضوعاتی همچون اختلاف‌نظر بر سر تعداد ربات‌ها و اسپم‌ها در این پلتفرم، آینده این خرید را تحت الشعاع قرار داده است. هنوز چیزی درباره آینده و سرنوشت این قرارداد مشخص نیست و باید منتظر ماند و دید که چه زمانی دوطرف به تفاهم و نقطه مشترک برای نهایی کردن این قرارداد خواهند رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا