اپلایرانموبایل

سازمان توسعه تجارت: واردات گوشی آیفون محدودیتی ندارد

عباسپور: از روز آینده ثبت سفارش آیفون از سرگرفته می‌شود.

به گفته مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت برای ثبت سفارش موبایل هیچ محدودیتی وجود نداشته و پیرو به‌روزرسانی برخی گروه‌های کالایی، ثبت سفارش گوشی تلفن همراه با نشان تجاری آیفون«اپل»، طی چند روز گذشته با برخی اختلالات سیستمی همراه بود که این اختلالات مرتفع و از روز آینده ثبت سفارش این کالا از سرگرفته می‌شود.

سعید عباسپور با اعلام این خبر گفت: وزارت «صنعت، معدن و تجارت» هیچ ابلاغیه و مقرراتی دال بر ممنوعیت ثبت سفارش واردات موبایل با برندهای خاص به بانک مرکزی و گمرک ابلاغ نکرده است.

وی افزود: تنها در دو ماه ابتدایی امسال بیش از ۶ میلیارد دلار ثبت سفارش واردات گوشی تلفن همراه صورت گرفته که ازنظر ارزش دلاری، بخش قابل‌توجهی از آن مربوط به گوشی تلفن همراه آمریکایی با نشان تجاری «آیفون» بود؛ این در حالی است در سال گذشته از مجموع نزدیک به ۱۹ میلیون تعداد گوشی همراه، سهم اپل از نظر تعدادی چهار درصد، اما ازنظر ارزش دلاری حدود ۲۵ درصد بوده است.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: امسال با توجه به افزایش میزان ثبت سفارش گوشی تلفن همراه، کماکان اولویت‌بندی گروه‌های کالایی برای واردات کالا برقرار بوده و رویه های تخصیص و تامین ارز بر اساس مقررات و اولویت بندی های کالایی صورت می پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا