گوناگون

پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ رونمایی شد

شرکت کوالکام از نسل جدید چیپست‌های پرچمدار اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱پرده برداشت. محصولی که نسخه ارتقایافته‌ای از مدل اسنپدراگون ۸ نسل ۱ محسوب می‌شود که اخیرا در بسیاری از گو. شی‌های قدرتمند بازار از جمله مدل‌های گلکسی اس۲۲ سامسونگ به کار رفته است.  

این پردازنده جدید که با واژه «پلاس» همراه شده، از مشخصات فنی قوی‌تری بهره می‌برد و به گفته کوالکام، می‌تواند تا ۱۰ درصد عملکرد پردازشی سریع‌تر و تا ۱۰ درصد نیز پردازش گرافیکی سریع‌تر را به نسبت مدل قبل به ارمغان آورد.  

همچنین اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ به نسبت عضو قبلی این خانواده، تا ۱۵ درصد انرژی کمتری  را از باتری دستگاه مصرف می‌کند که بدین ترتیب قادر به ارائه حدود یک ساعت زمان بازی بیشتر و ۵۰ دقیقه نیز گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی خواهد بود.  

در خصوص مشخصات فنی نیز باید گفت که اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ قادر است در زمینه پردازش‌های مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی، تا ۲۰ درصد عملکرد بهتری را ارائه دهد. کوالکام در مراسم رونمایی از این پردازنده، روی عملکرد پایدار این چیست تاکید و عنوان کرد که اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ می‌تواند سرعت کلاک خود را برای مدت زمان طولانی‌تری حفظ کند.

با این حال، کوالکام جزییاتی را در خصوص اینکه منشا این افزایش قدرت و کارایی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ منتشر نکرد. اما این چنین به نظر می‌رسد که استفاده از فناوری ساخت ۴ نانومتری شرکت TSMC به جای فناوری ۴ نانومتری سامسونگ، می‌تواند یکی از دلایل اصلی این ارتقای عملکرد باشد.

از دیگر مشخصاتی که کوالکام برای این چیپست اشاره کرده می‌توان به پشتیبانی از سرعت ۵G تئوری ۱۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای و ضبط ویدیوهای ۸K HDR اشاره کرد.

این شرکت همچنین از یک پردازنده جدید دیگر تحت عنوان اسنپدراگون ۷ نسل ۱ نیز رونمایی کرد که به گفته کوالکام، در مقایسه با نسخه قبلی خود می‌تواند تا ۲۰ درصد عملکرد گرافیکی بهتری را ارائه  دهد.  

اما به احتمال زیاد، شرکت‌هایی که به حوزه گیمینگ در گوشی‌های خود اهمیت می‌دهند، از مدل قوی‌تر یعنی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ در محصولات خود استفاده خواهند کرد. تا به این لحظه، گزارش‌ها حاکی از آن است که مدل‌های Asus ROG و Black Shark مجهز به این پردازنده جدید عرضه خواهند شد.  

شرکت‌های دیگری همچون آنر iQOO‏، لنوو، موتورولا، نوبیا، وان‌پلاس، اوپو، OSOM، ریلمی، ردمجیک، ردمی، ویوو، شیائومی‌و ZTE نیز استفاده از این پردازنده در نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود را در دستور کار قرار داده‌اند.

در این میان، شرکت‌های آنر، اوپو و شیائومی‌اعلام کردند که از چیپست اسنپدراگون ۷ نسل ۱ در برخی از مدل‌های جدید خود استفاده خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا