شبکه‌های اجتماعیگوناگون

پروازهای جت مارک زاکربرگ هم ردیابی ‌می‌شوند

جک سویینی، برنامه‌نویس ۱۹ ساله‌ای که از طریق ایجاد یک حساب کاربری در توییتر و ردیابی جت شخصی ایلان ماسک، نامی‌برای خود دست و پا کرده، اخیرا ردیابی جت شخصی جدید مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا را آغاز کرده است.

سویینی در ماه فوریه امسال، با ایجاد اکانتی تحت عنوان Zucc Jet، اطلاعاتی را درخصوص مسیرهای پروازی جت Gulfstream که به احتمال زیاد توسط مارک زاکربرگ استفاده می‌شد، منتشر می‌کرد.  

اما در ماه آوریل، اطلاعاتی منتشر شد که نشان می‌داد این جت با شماره ثبت N528AP دیگر توسط مدیرعامل متا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. جک سویینی اما اخیرا با انتشار پستی تایید کرد که جت جدید زاکربرگ را با توجه به تاریخچه سفر جت و همچنین سفرهای وی پیدا کرده و این اطلاعات را در اکانت مرتبط با وی به اشتراک می‌گذارد.

در ماه آوریل، اسناد نظارتی متا در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا حاکی از آن بود که این شرکت در سال گذشته، ۲۷ میلیون دلار را برای محافظت از زاگربرگ و خانواده‌اش هزینه کرده که از این مبلغ، ۱.۶ میلیون دلار برای استفاده از هواپیمای شخصی برای سفرهای شخصی خرج شده است.  

سویینی با راه‌اندازی اکانت توییتری که جت شخصی ایلان ماسک را ردیابی می‌کرد، توجهات زیادی را به خود جلب کرد. فعالیت‌های وی حتی با واکنش ایلان ماسک نیز همراه بود و پیشنهاد ۵ هزار دلاری را در ازای بستن این اکانت، به وی مطرح کرد.  

سویینی اما در واکنش به این پیشنهاد گفت که این کار را در ازای دریافت ۵۰ هزار دلار خواهد کرد؛ اما ماسک پس از آنکه اعلام کرد در مورد این پیشنهاد فکر می‌کند، هنوز پاسخ این درخواست را نداده است.

این برنامه‌نویس ۱۹ ساله، حساب‌هایی را برای ردیابی افراد مشهور دیگری همچون مارک کبان، بیل گیتس و دیگر چهره‌های شناخته‌شده مدیریت می‌کند و حتی قایق‌های تفریحی و جت‌های خصوصی الیگارشی‌های روس به همراه پروازهای ثبت‌شده به نام ولادمیر پوتین و دیگر مقامات روسیه را نیز ردیابی می‌کند.  

اگرچه برخی‌ها به دلیل خطرات امنیتی که ممکن است در نتیجه این ردیابی و انتشار اطلاعات به صورت عمومی‌برای این افراد ایجاد شود، از سویینی انتقاد کرده‌اند اما برخی نیز اقدام وی در راه‌انازی این اکانت‌ها را مورد تمجید قرار دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا