بازیتکنولوژیسونی

سونی به دنبال ساخت مدل جدیدی از پلی استیشن ۵

به نظر می‌رسد که سونی به‌تازگی مدل جدیدی از کنسول پلی استیشن ۵ را در ژاپن ثبت کرده است.

این شرکت در ماه آوریل امسال، تاییدیه طراحی مدلی جدیدی تحت عنوان CFI-1200 را دریافت کرده که طبق اطلاعات منتشر شده، این نسخه به تجهیزات رادیویی ارتقایافته‌ای عرضه خواهد شد. از آنجایی که سونی برای کنسول‌های خود از روش شماره‌گذاری CFI-1XXX استفاده می‌کند، به احتمال بسیار زیاد، مدل مد نظر، نسخه جدیدی از پلی استیشن ۵ خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که سونی به چه دلیلی اقدام به ثبت این درخواست کرده اما گفته می‌شود که این شرکت پس از دریافت گواهینامه مذکور در ماه آوریل از وزارت امور داخلی و ارتباطات ژاپن، این محصول سخت‌افزاری جدید را برای مطابقت با آخرین استانداردهای تجهیزات ارتباطی رادیویی و وایرلس طراحی کرده است.

این اولین باری نیست که سونی در طراحی قطعات داخلی پلی استیشن ۵ دست می‌برد؛ این شرکت پیشتر نیز وزن این کنسول را کاهش داد و یک پیچ را نیز به استند آن اضافه کرد. همچنین در مدل CFT-1102A پلی استیشن ۵ از یک هیت‌سینک کوچک‌تر استفاده شده است.

سال گذشته در خبرها آمده بود که سونی در حال تغییراتی در طراحی داخلی کنسول پلی استیشن ۵ است و این شرکت نیز تایید کرد که تمامی‌توان خود را برای تغییر معماری این کنسول به منظور کم کردن مشکلات زنجیره تامین ناشی از بحران کمبود تراشه در جهان به کار خواهد بست.

از زمان عرضه پلی استیشن ۵ در نوامبر ۲۰۲۰، ظاهر بیرونی این کنسول بدون تغییر باقی مانده و به نظر می‌رسد که در مدل جدید CFI-1200 نیز تغییری در شکل ظاهری و بیرونی این کنسول رخ ندهد.

همچنین می‌توان گفت که این تغییر با برنامه‌های سونی برای عرضه آسان‌تر کنسول‌های پلی استیشن ۵ در سال جاری نیز همراستا باشد چرا که این شرکت پیش‌بینی کرده بود که در سال مالی جاری (از اول آوریل ۲۰۲۲ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳) چند میلیون دستگاه از این کنسول را روانه بازار کند.  

سونی در میان سرمایه‌گذاران این شرکت اعلام کرد که قصد دارد در سال مالی جاری، چیزی حدود ۱۸ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ را به فروش برساند. هیکوری توتوکی، مدیر مالی سونی گفت: احساس می‌کنیم که ۱۸ میلیون دستگاه، عددی است که می‌توانیم با توجه به قطعات دریافتی در سال ۲۰۲۲ عرضه کنیم.

طبق آخرین گزارش‌ها، سونی از زمان عرضه این کنسول تاکنون توانسته بیش از ۱۹ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ را به فروش برساند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا