تکنولوژی

کیوان بیک‌پور، بنیانگذار پریسکوپ، از توییتر اخراج شد

مدیرعامل توییتر در آستانه نهایی شدن خرید توییتر توسط ایلان ماسک دو تغییر در مدیریت ارشد این شرکت انجام داد از جمله اخراج کیوان بیک پور مدیر ایرانی تبار این شرکت.

پراگ اگراوال مدیرعامل توییتر در یادداشتی خطاب به کارکنان این شرکت نوشته که امروز بهترین فرصت (‌برای توییتر) برای بهره‌گیری از بهترین مدیران است.

کیوان بیک‌پور که مدیر ارشد محصولات  توییتر بود به همراه بروس فالک مدیر محصول درآمد این شرکت دو مدیر ارشدی هستند که به گفته مدیرعامل توییتر اخراج شده‌اند. همچنین توییتر استخدام در این شرکت را متوقف کرده است هرچند اعلام کرده قصدی برای اخراج‌ بیشتر ندارد.

کیوان بیک‌پور عمدتا به خاطر توسعه پریسکوپ شناخته شده است که یکی از نخستین سرویسهای پخش زنده روی موبایل به شمار می‌رفت. توییتر ابتدا این برنامه را مستقل توسعه داد و بعد آن را به خود سرویس توییتر اضافه کرد اما سرانجام در سال 2021 کاملا این سرویس را تعطیل کرد. 

کیوان بیک پور اما شخصا ارتقا پیدا کرد و تا دیروز مدیر ارشد محصولات مصرفی ( Consumer Product) توییتر بود. توییتر جی سالیوان یکی از مدیران سابق فیس‌بوک را به عنوان جایگزین بیک‌پور اتنخاب کرده است.

این تغییر در آستانه خرید 44 میلیارد دلاری توییتر توسط ایلان ماسک انجام می‌گیرد، پیش بینی می‌شود این خرید در پاییز امسال نهایی شود.

مشخص نیست چقدر این تغییرات اخیر با اشاره و موافقت ایلان ماسک انجام گرفته و یا به طور مستقل توسط مدیرعامل توییتر تصمیم گیری شده است.

پراگ اگراوال در نامه‌ای خطاب به کارکنان توییتر نوشته که تصمیم برای این تغییر و برگزیدن مدیران جدید مناسب در زمان مناسبی صورت گرفته و برای آینده توییتر گریز ناپذیر است. پراگ آگروال از بیک پور برای زحماتش در توییتر قدردانی کرده است.

توییتر برای مدیر محصول درآمد خود هنوزجایگزینی معرفی نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا