تکنولوژی

ایلان ماسک، مالک توییتر شد

توییتر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که با پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید تمامی‌ سهام این شرکت با مبلغ 44 میلیارد دلار موافقت کرده است. 

بر این اساس، ثروتمندترین مرد جهان، این شرکت را با قیمت 54.20 دلار در ازای هر سهم که در 14 آوریل امسال پیشنهاد داده بود، خریداری کرده است. ماسک طی بیانیه‌ای عنوان کرد: آزادی بیان یک بستر برای دموکراسی کارآمد است وتوییتر مانند میدان شهر دیجیتالی است که در آن، موضوعات حیاتی برای آینده بشریت مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از بیانیه خود افزود: من می‌خواهم که توییتر را از طریق ارتقای خدمات با ویژگی‌های جدید، منبع‌باز کردن الگوریتم‌ها برای جلب اعتماد، مبارزه و شکست ربات‌های اسپم و احراز هویت همه انسان‌ها، بهتر از قبل کنم و عملکرد آن را بهبود ببخشم.

پارگ آگراوال، مدیرعامل توییتر نیز نسبت به این معامله، ابراز خوشحالی و رضایت کرد. وی در بیانیه‌ای گفت: توییتر هدف و ارتباطی دارد که بر کل جهان تاثیر می‌گذارد. عمیقا به گروه‌هایمان افتخار می‌کنیم و از کاری الهام گرفته‌ایم که هرگز تا به این اندازه مهم نبوده است.

ایلان ماسک روز پنجشنبه هفته گدذشته، برنامه خود برای تامین مالی این قرارداد را در سند کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ارائه کرد که این طرح شامل 25.5 میلیارد دلار وام و 21 میلیارد دلار سرمایه شخصی است. 

به اعتقاد تحلیلگران، این وام 52.5 میلیارد دلاری می‌تواند سالانه یک میلیارد دلار برای توییتر هزینه داشته باشد که این رقم معادل 20 درصد از کل درآمد سالانه این شرکت خواهد بود.

مرتبط: ایلان ماسک چگونه می‌تواند پول خرید کل سهام توییتر را تامین کند؟

توییتر در حالی با پیشنهاد ماسک موافقت کرد که چندی پیش و پس از ارائه پیشنهاد ماسک برای خرید تمامی‌سهام این شرکت، هیئت مدیره توییتر طرح «قرص سمی» را مطرح کرد تا نشان دهد که با این پیشنهاد، موافق نیست. 

حال اما مشخص نیست که چه چیزی باعث شده که هیئت مدیره تویتر تغییر دیدگاه دهد. نیویورک تایمز روز دوشنبه طی گزارشی عنوان کرد که کارمندان توییتر در جریان این مذاکرات برای خرید سهام توییتر توسط ماسک قرار نمی‌گیرند و اطلاعات زیادی در اختیارشان قرار نمی‌گیرد.

هنوز مشخص نیست که ایلان ماسک، چه تاثیری بر توییتر خواهد داشت و یا اینکه تغییرات را از کجا شروع خواهد کرد. وی زمانی که 9.2 درصد از سهام توییتر را خریداری کرد، طی یک نظرسنجی از کاربران خواسته بود تا نظرشان را در خصوص اضافه شدن دکمه «ویرایش» به پست‌های توییتر اعلام کنند. 

او همچنین پیشنهاد داد که تبلیغات را از سرویس «توییتر آبی» حذف کنند و قیمت خرید اشتراک آن را کاهش دهند. ماسک حتی پیشنهاد داد تا دوج‌کوین نیز به عنوان یک گزینه پرداخت به این پلتفرم اضافه شود.

ایلان ماسک همواره انتقادهای صریحی نسبت به توییتر داشته و خود را یک طرفدار تمام‌قد آزادی بیان معرفی کرده است. وی چندی پیش در مصاحبه‌ای عنوان کرد: واقعا مهم است که مردم این حقیقت را درک کنند که می‌توانند آزادانه و در چارچوب قانون نظرشان را بیان کنند. به نظر من، اگر بتوانیم اعتماد نسبت به توییتر را افزایش دهیم، خطراتی که می‌تواند تمدن بشریت را تهدید کنند، کاهش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا