تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

توییتر تایید کرد؛ پایان عمر پریسکوپ در ماه مارس

بعد از چند هفته انتشار اخبار و شایعات متعدد، بالاخره پریسکوپ (Periscope) اعلام کرد که در ماه مارس سال 2021 میلادی به فعالیت اپلیکیشن خود پایان خواهد داد.

این شرکت که چندی پیش توسط توییتر خریداری شد، طی یادداشتی اعلام کرد که ناپایداری در عملکرد و همچنین کاهش استقبال کاربران برای استفاده از این اپلیکیشن، در طی سال‌های اخیر از جمله دلایل اصلی این تصمیم بود.

توییتر که در سال 2015 این اپلیکیشن پخش زده را خریداری کرد، در طی ماه‌های اخیر قابلیت‌های ویدیویی را که برگرفته از برخی ویژگی‌های پریسکوپ بود، در اختیار کاربران خود قرار داده است. اگر خاطرتان باشد، چند روز قبل نیز یکی از کدهای مربوط به اپلیکیشن توییتر نشان ‌می‌دهد که این شرکت قصد دارد تا به عمر پریسکوپ پایان دهد، اما در آن زمان توییتر هیچ واکنشی را در قبال این خبر نشان نداده بود.

توییتر با خرید پریسکوپ قصد داشت تا با توسعه بیشتر و سریع‌تر این اپلیکیشن، آن را به رقیبی جدی برای Meerkat تبدیل کند. اما به مرور زمان، تغییراتی در پریسپوپ به وجود آمد و در نهایت از ویژگی‌های پخش زده آن در دل اپلیکیشن توییتر استفاده شد.

مرکز تحقیقاتی Sensor Tower در جدیدترین گزارش خود نوشت که از زمان راه‌اندازی پریسکوپ، حدود 101 میلیون نصب برای این اپلیکیشن ثبت شده که هر دو فروشگاه اپل استور و گوگل پلی استور را شامل ‌می‌شود.

این مرکز در ادامه عنوان کرد که در یک سال اخیر منتهی به 14 دسامبر، این اپلیکیشن تقریبا 6.8 میلیون بار توسط کاربران نصب شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، کاهشی 7 درصدی را نشان ‌می‌دهد. در سال 2019، این عدد برابر با 7.3 میلیون عنوان شده بود.

در هر صورت، پریسکوپ در ماه مارس سال آینده از فروشگاه‌های اپلیکیشن حذف خواهد شد. اما محتواهایی که کاربران پریسکوپ در توییتر به اشترک گذاشته‌اند، همچنان در توییتر باقی خواهد ماند. پریسکوپ همچنین این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا آرشیو محتواهای خود را قبل از پایان فعالیت این اپلیکیشن، دانلود کنند.

منبع
Techcrunch

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا