ایلان ماسکشبکه‌های اجتماعی

ایلان ماسک برنامه خود برای خرید توییتر را موقتا به حالت تعلیق درآورد

علت این تصمیم، تردیدها درباره شمار اکانتهای فیک و اسپم این پلتفرم است.

صبح امروز ایلان ماسک با درج توییتی از تعلیق موقت خرید این شبکه اجتماعی خبر داد. وی که مدتهاست با خبر خرید توییتر، توجه‌ها را به خود جلب کرده، حالا اعلام کرده است که درباره این خرید تردید دارد و میخواهد تا مشخص شدن نتایج نهایی بررسی‌ها درباره تعداد اکانتهای فیک و اسپم موجود در این پلتفرم، دست نگه دارد.

توییتر به تازگی با ارائه آمارهایی اعلام کرد که کمتر از ۵ درصد اکانت فیک دارد. ماسک با درج خبر مقاله‌ای از این ادعا که در رویترز کار شده و در تاریخ ۲ ماه می‌منتشر شده بود اعلام کرد که درباره این آمارها تردید دارد و ترجیح می‌دهد تا مشخص شدن نتایج بررسی این ادعا، در نهایی کردن خرید این شبکه اجتماعی دست نگه دارد.

توییت ایلان ماسک درباره تعلیق موقت خرید توییتر
توییت ایلان ماسک درباره تصمیم تعلیق موقت خرید توییتر

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا در تعیین مفاد خرید توییتر تعهد داده است تا در صورت کنار کشیدن از این معامله، یک میلیارد دلار غرامت پرداخت کند. اعلام خبر تردید ماسک در خرید توییتر باعث شد ارزش سهام این شرکت در پیش‌گشایش بازار حدود ۱۵ درصد افت کند و به ۳۸.۲۱ دلار به ازای هر سهم برسد.

مبلغ اعلامی ماسک برای خرید این شبکه اجتماعی، ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم بود و مبلغ نهایی این معامله، ۴۴ میلیارد دلار اعلام شده بود. با اینحال یکی از شرکتهایی که درباره ارزش‌گذاری شرکتها بحث و بررسی می‌کند، اعلام کرد که با عملکرد ضعیف مالی این پلتفرم شبکه اجتماعی و افت اخیر ارزش سهام شرکتهای تکنولوژی، ماسک می‌تواند چانه‌زنی کند و این معامله را با قیمت پایین‌تری نهایی کند.

پس از اظهارات ماسک درباره تامل بیشتر در خرید سهام توییتر، روز جمعه سهام شرکت تسلا در پیش‌گشایش بازار ۶ درصد رشد کرد.

ماسک در اعلام برنامه‌های خود در مدیریت توییتر، به احراز هویت تمامی اکانتهای فعال بر این پلتفرم اشاره کرده بود. در پی چنین اظهاراتی، ایلان ماسک در مورد اکانت‌های اتوماتیکی که در این پلتفرم موجودند و با بات اداره می‌شوند، به شدت مورد هجمه رسانه‌ای قرار گرفت.

توییتر دارای امکانی برای اداره خودکار برخی اکانتهاست که از آنها برای موارد مختلفی مانند اطلاع‌رسانی فوری درباره بلایای طبیعی تا حوزه‌های هنری مورد استفاده می‌شود. در سال ۲۰۲۱ این پلتفرم از قابلیت لیبل‌گذاری این اکانتها و تصریح اینکه این حسابهای کاربری توسط کامپیوتر اداره می‌شوند و هیچ هویت انسانی پشت آن وجود ندارد، رونمایی کرد. البته چنین اکانتهایی از محدودیتهای قانونی خاصی تبعیت می‌کنند و در صورت تخطی از این چارچوبها، از دسترس خارج می‌شوند.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا