موبایل

نقد و بررسی گوشی شیائومی ۱۲ Pro توسط دیجیدو

در سه ماه اول سال ۲۰۲۲ ما شاهد ارائه چندین پرچمدار عالی و بسیار پیشرفته از سامسونگ S۲۲ Ultra گرفته تا Oppo Find X۵ Pro بودیم که مشخصات و ویژگی‌های عالی ارائه می‌دادند و قیمت نجومی داشتند.

اما شیائومی طبق معمول، باارزش پیشنهادی بهتری به بازار آمده است: گوشی شیائومی ۱۲ pro که تقریبا تمام مشخصات گوشی‌هایی که گفتیم را ارائه می‌دهد، آن هم با قیمتی بسیار کمتر. در ادامه این مطلب با این گوشی جذاب و جدید شیائومی بیشتر آشنا می‌شویم، همراه ما باشید.

مشخصات سخت‌افزاری و طراحی Xiaomi ۱۲ Pro

  • این گوشی شیائومی همان‌طور که از یک پرچمدار ۲۰۲۲ انتظار می‌رود، قاب پشتی شیشه‌ای به همراه فریم آلومینیومی و نمایشگر شیشه‌ای منحنی که با گوریلاگلس محافظت می‌شود دارد. در سمت چپ بالای قاب پشتی آن ماژول دوربین قرار گرفته که کمی برجسته‌تر از سطح خود گوشی است.
  • روکش قاب پشتی، حالتی ابریشمی و ممتاز دارد و در برابر جذب اثر انگشت و لکه، مقاوم‌تر است. گوشی در رنگ‌های آبی، خاکستری و بنفش موجود است.
  • با وزن ۲۰۵ گرمی، هم‌وزن آیفون ۱۳ پرو بوده و به طور قابل‌توجهی از مدل پرو مکس ۲۴۰ گرمی سبک‌تر است. همچنین نسبتا باریک است و ۸.۲ میلی‌متر ضخامت دارد.
  • البته ظرافت فقط در ظاهر گوشی نیست و شما با در دست گرفتنش هم چنین حسی را خواهید داشت. لبه‌های منحنی بدنه و نمایشگر کمک می‌کنند گوشی با وجود صفحه‌نمایش نسبتا بزرگ ۶.۷۳ اینچی، راحت درون دست قرار بگیرد.
  • نمایشگر گوشی هم حاشیه‌هایی بسیار ظریف دارد و تنها یک دوربین سلفی با قاب حفره‌ای کوچک در مرکز لبه بالایی آن قرار گرفته است.
  • البته گوشی هیچ استانداردی برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار ندارد و درحالی‌که نمایشگر با گوریلاگلس ویکتوس محافظت می‌شود، پنل پشتی تنها گوریلاگلس ۵ ضعیف‌تر را دارد.

درباره نمایشگر Xiaomi ۱۲ Pro

شیائومی ۱۲ پرو دارای یک نمایشگر عالی است. پنل ۶.۷۳ اینچی AMOLED آن دارای رزولوشن بالای WQHD+، حداکثر روشنایی عالی ۱۵۰۰ نیت و Dolby Vision است. درون نمایشگر از فناوری LTPO استفاده شده تا نرخ تازه‌سازی بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز متغیر باشد و مصرف باتری کمتر شود. به‌طورکلی تماشای هر نوع محتوا از فیلم و سریال گرفته تا بازی‌کردن روی این نمایشگر عالی است و حس لذت‌بخش را از کار با آن دریافت خواهید کرد.

مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری   Xiaomi ۱۲ Pro

این گوشی که از جدیدترین چیپست اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ استفاده می‌کند، ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی غیر قابل ارتقا دارد.

گوشی در استفاده روزانه سریع و روان است و حتی بیشتر از آنچه از یک گوشی پرچم‌دار انتظار می‌رود، توانایی دارد. در حدی که می‌توانید به‌سادگی با آن انواع بازی‌های موبایل را تجربه کنید. همچنین ما تجربه‌ای در زمینه گرم‌شدن بیش از حد با آن نداشتیم.

از نظر مقایسه بنچمارک هم شیائومی ۱۲ پرو به‌وضوح با رقبای خود هم‌تراز است. این گوشی در تست چندهسته‌ای GeekBench امتیاز ۳۴۳۸ را داشته که در کنار امتیاز ۳۶۸۴ گوشی Mi ۱۱، امتیاز ۳۳۶۱ گوشی Oppo Find X۵ Pro و… قرار دارد. Xiaomi ۱۲ Pro  همچنین اتصال ۵G را با پشتیبانی از ۲ سیم‌کارت ارائه می‌دهد. اگر قصد خرید این گوشی شیائومی را دارید، باید بدانید با نسخه اندروید ۱۲ که آخرین نسخه ارائه شده است، همراه بوده و با رابط کاربری MIUI ۱۳ کار می‌کند.

عمر باتری و شارژ شیائومی ۱۲ پرو

عمر باتری گوشی شیائومی کمی ضعیف است که هم در تست معیار PCMark و هم در استفاده روزمره خود را نشان می‌دهد. حتی با استفاده سبک هم عمر باتری کم است، علی‌رغم اینکه از یک سلول ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌شود.

این در حالی است که نرخ تازه‌سازی هم به‌صورت پویا تغییر کرده و به‌صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می‌کند. برای جبران عمر باتری ضعیف گوشی در شارژ شدن عالی عمل می‌کند.

شیائومی این گوشی را با یک شارژر سیمی ۱۲۰ واتی عرضه می‌کند که قادر است تنها در ۱۸ دقیقه شارژ کامل را ارائه دهد. البته برای رسیدن به این سرعت باید حالت شارژ Boost را به‌صورت دستی فعال کنید.

کیفیت تصویربرداری و دوربین شیائومی ۱۲ پرو

شیائومی در چندسال اخیر خود را در صنعت پیشرو در بخش دوربین به‌خوبی ثابت کرده. به‌طوری‌که قیمت گوشی شیائومی در برابر کیفیت دوربینی که دارد، بسیار مقرون‌به‌صرفه و ارزشمند محسوب می‌شود.

لنز بزرگ دوربین پشتی گوشی Xiaomi ۱۲ Pro  وضوح ۵۰ مگاپیکسلی دارد و از سنسور ۱/۱.۲۸ اینچی IMX707 استفاده می‌کند. در نور خوب جزئیات این لنز عالی است. رنگ‌ها تند و پرجنب‌وجوش هستند و هرچند کمی اغراق‌آمیز به نظر می‌رسند اما به‌خوبی بازتولید شده‌اند. گاهی اوقات محدوده دینامیکی، کم به نظر می‌رسد و جزئیات در نقاط تاریک از دست می‌روند اما نه آن‌قدر که بشود آن را یک نقض به شمار آورد. این لنز اصلی توسط دو دوربین کوچک‌تر دیگر ارائه شده است. هر دو لنز فوق عریض و زوم تله فوتو ۲ برابری، ۵۰ مگاپیکسلی هستند اما برای ساخت آنها از سنسورهای کوچک‌تر سامسونگ استفاده شده است. بااین‌وجود نقاط قوت و ضعف آنها یکسان است.

در جلوی گوشی هم دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نتایج زیبایی را در نورپردازی مناسب ایجاد می‌کند. هرچند در شب به‌طورجدی با مشکل مواجه شده و تصاویری تیره تولید می‌کند، به‌طورکلی برای گرفتن عکس‌های سلفی و ویدیو کنفرانس خوب است.

سخن نهایی

به‌طورکلی Xiaomi ۱۲ Pro طراحی شیک و ساده‌ای دارد که در عین حال کیفیت مناسبی هم ارائه می‌دهد. همچنین نمایشگری عالی و عملکردی چشمگیر هم جزو مشخصات خوب آن هستند.

متأسفانه عمر باتری آن نقص بزرگی است، اما با سرعت بالای ۱۲۰ واتی شارژر رفع می‌شود. در نهایت باید بگوییم این تلفن همراه هوشمند، نسبت به قیمتش بسیار عالی عمل کرده و ارزش خرید نسبتا بالایی دارد. اگر گیمر هستید، با گوشی عکاسی می‌کنید یا حتی عاشق تماشای فیلم و سریال روی تلفن همراه هوشمند خود هستید، این مدل برایتان بسیار مناسب است.

اگر قصد خرید گوشی شیائومی مدل ۱۲ پرو را دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در دیجی‌دو در ارتباط باشد.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا