دیوار

گزارشی درباره امکان تازه «دیوار» در بخش خریدوفروش کالای خانه و آشپزخانه

جستجوی راحت‌تر برای خانه

یکی از موضوعاتی که برای مدیران هر سایت و پلتفرمی‌ اهمیت ویژه‌ای دارد، استفاده راحت و بهینه کاربران از خدمات سایت مذکور است. به همین دلیل هم اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها بارها در طول سال،  خود را در بخش‌های مختلف به روز می‌کنند تا بهترین امکانات را فراهم کرده باشند. یکی از سایت‌هایی که در طول یک سال بارها خدمات خود را برای کاربرانش تغییر داده دیوار است.

حجم بالای آگهی در بخش خانه و آشپزخانه

اگر جز کاربران سایت دیوار باشید حتما در جریان هستید که تا پیش از این اگر قرار بود آگهی مرتبط با وسایل خانه ثبت کنید، باید آن را در دسته خانه و آشپزخانه قرار می‌دادید. این دسته‌بندی شامل تمام وسایل موجود در خانه شما می‌شد. در واقع از یک دست لیوان گرفته تا یخچال شما در این دسته‌بندی قرار داشت. تنها دسته‌بندی که شما می‌توانستید با آن آگهی خود را تفکیک کنید این بود که وسایل برقی را از دیگر وسایل جدا کنید. همین امکان باعث می‌شد تا روزانه حجم زیادی آگهی در این دسته بندی قرار گیرد و احتمالا آگهی شما لابه‌لای باقی کالاهای منتشر شده، گم شود و به صفحات بعدی دیوار انتقال پیدا کند. به همین دلیل هم آگهی‌گذارانی که کالایی برای فروش در این دسته داشتند زنگ‌خور کمتری می‌داشتند و دیرتر می‌توانستند کالای خود را به فروش برسانند. به دلیل ورودی بالای آگهی در این قسمت نیاز بود تا یک بازنگری دوباره در دسته‌بندی‌ها صورت گیرد.

گسترش دسته‌بندی بخش خانه و آشپزخانه

 حالا دیوار برای اینکه خدمات بهتری به کاربران خود ارائه دهد، دسته‌بندی بخش خانه و آشپزخانه را به طور قابل توجهی گسترش داده  است. حالا در این زیر مجموعه ۱۲ دسته بندی به صورت جزیی قرار گرفته است که آگهی شما را در دسته محدودتری قرار می‌دهد. در هر کدام از این دسته بندی‌ها نیز باز جزییات بیشتری وجود دارد که شما به راحتی می‌تواند به کالای مورد نیازتان برسید و باقی ماجرا را بررسی کنید. به عنوان مثال اگر شما دنبال آبمیوه‌گیری می‌گردید می‌توانید وارد بخش «خانه و آشپزخانه» شوید، روی گزینه «وسایل برقی» کلیک کنید و بعد دوباره وارد قسمت بخش «آبمیوه و آب‌مرکبات‌گیر» شوید و از بین آگهی‌ها، موردِ مناسب را پیدا کنید.  

شما به راحتی به کالای مورد نیازتان دست پیدا می‌کنید

این موضوع علاوه بر اینکه برای آگهی‌گذاران اتفاق مهمی‌ خواهد بود، برای خریداران نیز بسیار حائز اهمیت است. چرا؟ به این دلیل که شما به صورت جزیی می‌توانید به کالای مورد نیازتان برسانید و نیازی نیست لابه‌لای انبوه آگهی‌ها دنبال کالای مورد نیاز خود بگردید. به همین دلیل هم دیوار سعی کرده تا با این جزیی‌نگری امکان ویژه‌ای برای کاربران خود فراهم کند. با این کار کسانی که آگهی فروش کالا نیز درج کرده‌اند به راحتی می‌توانند مشتری مورد نظر را پیدا کنند.

در بخش دیگری از این دسته بندی فیلترهایی نیز قرار گرفته تا باز کار برای کاربران دیوار راحت‌تر باشد. فیلترهایی که مشخص می‌کند آگهی به صورت شخصی منتشر شده، یا از طرف فروشگاه انتشار پیدا کرده است. فیلتر فروشگاهی کاربر را به سمت خرید یک کالای دست‌اول و نو راهنمایی می‌کند و آگهی شخصی کمک می‌کند تا بدانید کسی که این آگهی را منتشر کرده، پنل فروشگاهی ندارد و به صورت شخصی کالای مورد نظر شما را به فروش می‌رساند. این قسمت نیز تکلیف خریداران و فروشندگان را تا حد زیادی مشخص کرده و باعث شده تا بخشی از تماس‌های بی‌حاصل از چرخه دیوار حذف شود.

فیلترها البته محدود به دسته‌بندی‌های کلی نیستند و در هر  فیلتر، جزئیاتی وجود دارد که می‌تواند کاربر را به بهتریافتن محصول مورد نظر خود هدایت کند. بعنوان مثال در دسته مبل، جزئیاتی مانند «جنس بدنه»، «جنس روکش»، «تعداد نشیمن» و «دارای ضمانت بودن محصول» می‌توانند فیلتر شوند تا کاربر سریع‌تر بتواند محصول مورد نظر خود را بیابد. این فیلترها صرفا در دسته «مبل» تعریف نشده‌اند و در زیر دسته‌های دیگر در دسته‌بندی «خانه و آشپزخانه» نیز وجود دارند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا