گوناگون

چگونه در مصرف کارتریج صرفه جویی کنیم؟

صرفه جویی در مصرف کارتریج چیست؟

یکی از مهم‌ترین مواردی در هنگام خرید پرینتر باید به آن دقت شود، قیمت و میزان مصرف جوهر دستگاه است. برای کاربرانی که از پرینتر استفاده می‌کنند مقرون به صرفه بودن جوهر و یا  کارتریج آن بسیار اهمیت دارد، زیرا قیمت خرید این کارتریج‌ها بسیار بالا بوده و عمر و ظرفیت کمی هم دارند.

کارتریج چیست؟

تامین رنگ در چاپگرها بسته به نوع چاپگر تونر یا کارتریج نامیده می‌شود چاپگرهای جوهر افشان به وسیله پاشیدن قطرات ریز جوهر بر روی یک صفحه کاغذ از طریق منافذ ریزی که در هد وجود دارد، باعث به وجود آوردن تصاویر سیاه و سفید و رنگی در حد کیفیت مناسب می‌شود

معرفی کارتریج پرینتر‌های جوهر افشان

پرینتر‌های جوهرافشان با پاشیدن قطرات ریز جوهر بروی کاغذ، بوسیله ی منافذ ریزی که در هد وجود دارد باعث ایجاد تصاویر با کیفیت رنگی و سیاه و سفید می‌شوند. پرینترهای جوهرافشان دارای سه رنگ اصلی آبی، قرمز و زرد می‌باشد که یک رنگ سیاه در کنار آنها وجود داشته که از آن برای تولید تصاویر با رنگ مشکی استفاده می‌شود

قیمت کارتریج قابل شارژ

معرفی کارتریج پرینترهای لیزری

در پرینتر‌های لیزری به مواد مصرفی پودر و یا تونرمی گویند و محفظه‌ای که جوهر تونر در آن قرار میگیرد، کارتریج می‌نامند. در پرینتر‌های لیزری به وسیله پودر و درام  کارتریج انتقال دستور پرینت بر روی کاغذ انجام می‌شود.

راهکارهای صرفه جویی در مصرف کارتریج

  • صرفه جویی در مصرف کارتریج با نرم افزار‌های اختصاصی

برای صرفه جویی در جوهر پرینتر، نرم‌افزارهای خاصی عرضه و وارد بازارشده است. این نرم‌افزارها با استفاده ازالگوریتم‌هایی خاص، در رزولوشن‌های مختلف به بهینه سازی اطلاعات پرینتر می‌پردازند و موجب صرفه جویی در مصرف جوهر پرینتر می‌شوند. این برنامه‌ها معمولا با مارک‌های موجودِ پرینتر، سازگار هستند. صرفه جویی در مصرف کارتریج با استفاده از نرم افزار بین  ۳۰ تا ۷۰.

  • FinePrint Pro
  • GreenCloud Printer
  • InkSaver- GreenCloud
  • FinePrint Workstation + Server
  • صرفه جویی در مصرف کارتریج با استفاده از کارتریج بزرگتر

با انتخاب یک کارتریج بزرگ می‌توانید تا حد زیادی در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. کارتریج‌های بزرگ‌تر دارای ظرفیت چاپ بیشتر هستند و با استفاده از آن‌ها می‌توان تعداد صفحات بیشتری را پرینت گرفت. با انتخاب کارتریج‌های بزرگ‌تر اگر چه مقدار ناچیزی هزینه خرید کارتریج شما بالا‌تر می‌رود اما می‌توانید دو یا سه برابر ظرفیت کارتریج‌های معمولی با آن‌ها پرینت بگیرید.

قیمت جوهر پرینتر

  • صرفه جویی در مصرف کارتریج با پرینت پشت سر هم صفحات

پشت سر هم پرینت صفحات را انجام دهید. سعی کنید قبل از چاپ تمامی صفحات و مواردی را که نیاز به پرینت گرفتن از آن‌ها دارید آماده کنید و پرینت صفحات مورد نظر خود را پشت سر هم انجام دهید تا در مصرف جوهر پرینتر خود صرفه جویی کنید.

  • صرفه جویی با تنظیمات پرینتر

بسته به نوع پرینتر و با هر بندی که دارید می‌توانید موجب صرفه‌جویی در مصرف کارتریج شوید.

صرفه جویی در مصرف کارتریج با تنظیم پرینتر
صرفه جویی در مصرف کارتریج با تنظیم پرینتر
  • صرفه جویی با امکانات مرورگر

در هنگام پرینت گرفتن برای جلوگیری از چاپ‌های غیر ضروری از صفحات وب، اگر صفحه وب مورد نظرتان قابلیت خوانده شدن در داشته باشد، می‌توانید از این روش استفاده کنید.

با انتخاب این حالت رایدر ویو در مرورگرهایی چون Firefox در کنار نوار آدرس، آیکونی مانند کتاب نمایان می‌شود که با استفاده از آن، عکس‌ها و سایر قسمت‌هایی که ضروری نیستند به راحتی از چاپ حذف می‌شوند

  • دفترچه راهنمای پرینتر

آگاهی کامل از نحوه کاربرد پرینتری که در اختیار دارید تأثیر مستقیمی بر میزان صرفه جویی کارتریج شما خواهد داشت.

  • جلوگیری از پرینت رنگی

تا زمانی که نیاز به پرینت رنگی ندارید، عکس‌ها و اسناد را رنگی چاپ نکنید. کارتریج‌های با رنگ سیاه به طور معمول ارزان‌تر از، کارتریج‌های رنگی هستند. پس برای اسنادی که، به رنگ نیازی ندارند از چاپ سیاه و سفید استفاده کنید.

  • انتخاب فونتی مناسب برای صرفه جویی در کارتریج

نوع فونت انتخابی می‌تواند به شدت بر روی مصرف جوهر تاثیر گذار باشد. فونت‌های مختلف، از مقادیر متفاوتی جوهر نیز استفاده می‌کنند. پس فونتی را انتخاب کنید که، مصرف جوهر را کاهش دهد ودر مصرف کارتریج صرفه جویی شود.

  • مشاهده پیش نمایش قبل از پرینت

قبل از پرینت گرفتن اسناد، از گزینه پیش نمایش فایل ورد استفاده کنید، تا ببینید سند مورد نظر، در چه حالتی چاپ خواهد شد. با دیدن سند در حالت چاپی، مواردی که نیاز به ویرایش دارند را پیدا کرده و حتی برخی قسمت‌ها را حذف می‌کنید. اغلب افراد یک نسخه از متن خود را پرینت می‌گیرند، سپس با استفاده از آن اقدام به تصحیح اشتباهات می‌کنند. در دنیای تکنولوژی امروز و با توجه به قیمت جوهر پرینتر، روز به روز افزایش پیدا می‌کند، این کار به هیچ وجه اقتصادی نیست. قرار دادن سند چاپی در حالت پیش نمایش، اغلب در مواردی که قصد دارید صفحات وب را پرینت بگیرید به کار می‌آید. زیرا صفحات اینترنتی بعد از پرینت، بسیار متفاوت بوده و دارای تبلیغات و فضاهای خالی بسیاراند.

مشاهده پیش نمایش قبل از پرینت
مشاهده پیش نمایش قبل از پرینت
  • به هشدار‌های پرینتر توجه کنید

هنگامی که سطح جوهر درون کارتریج، از میزان استاندارد خود کمتر می‌شود، پیام‌هایی روی صفحه نمایش پرینتر ظاهر می‌شود که به شما خبر از رو به اتمام بودن کارتریج می‌دهد. در برخی موارد شما این پیام‌ها را، حتی زمانی که کارتریج جدیدی بر روی دستگاه نصب کرده‌اید هم مشاهده می‌کنید، به شما توصیه می‌کنیم، این پیام‌ها را نادیده بگیرید. زیرا در اکثر مواردی که پرینتر به شما هشدار می‌دهد کارتریج رو به اتمام است در حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد جوهر درون کارتریج وجود دارد. این میزان جوهر، برای چاپ صدها سند قابل استفادهمی باشد. شما تنها در صورتی که متوجه شدید، کیفیت پرینت افت کرده است برای تعویض کارتریج اقدام کنید و آن را تعویض کنید.

  • از کارتریج‌های اورجینال و باکیفیت استفاده کنید

بسته به روش ساخت و موادی که در کارتریج‌ها استفاده می‌شود، جوهرها از هر برندی بازدهی متفاوتی دارند. کارتریج با کیفیت، از ظرفیت بیشتری برخوردار بوده و قادر به چاپ اسناد بیشتری است.

خرید پرینتر لیزری اچ پی HP

  • خاموش کردن پرینتر

پرینتر را از سمت رایانه خود، خاموش کنید. این کار باعث می‌شود مخزن کارتریج‌ها قبل از خاموش شدن نهایی دستگاه بسته شوند. در نتیجه جوهر کارتریج شما خشک نمی‌شود و در مصرف جوهر صرفه جویی خواهید کرد.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا