آمازونتکنولوژی

ضرر 4 میلیارد دلاری آمازون در فصل مالی جدید

بخش عمده ضرر این شرکت ناشی از سرمایه‌گذاری در شرکت سازنده خودروهای برقی Rivian است 

آمازون اعلام کرد که در فصل مالی متنهی به ۳۱ مارس بالغ بر ۳.۸ میلیارد دلار متحمل ضرر شده که سقوط بزرگی نسبت به فصل مالی مشابه در سال قبل است که این شرکت ۸.۱ میلیارد دلار سود اعلام کرده بود.

بر اساس اعلام آمازون بخش عمده ضرر این شرکت یعنی ۷.۶ میلیارد دلار آن ناشی از سرمایه‌گذاری این شرکت در شرکت سازنده خودروهای برقی Rivian است.

بخش خودروهای Rivian  آمازون در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه دریافت کرده بود و از سال ۲۰۲۱ و زمانی که این شرکت وارد بازار سرمایه شد قیمت سهامش بالغ بر ۷۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

شرکت فورد دیگر سرمایه‌گذار شرکت Rivian  هم دیگر شرکت متضرر از سرمایه‌گذاری در Rivian   است که در فصل نخست ۲۰۲۲ بالغ بر ۳.۱ میلیارد دلار ضرر کرده است.

سهام آمازون هم در نخستین ساعات بعد از اعلام این ضرر بالغ بر ۱۰ درصد کاهش یافت.

با این حال درآمدهای آمازون نسبت به سال قبل بالغ بر ۷ درصد افزایش یافت و به ۱۱۶.۴ میلیارد دلار رسید با این حال این میزان کمتر از پیش بینی رشد ۹ درصدی تحلیل‌گران درباره آمازون بود.

اندی جسی مدیرعامل آمازون در یک بیانیه گفت که پاندمی و موضوع جنگ در اوکراین در مجموع باعث رشد نامعمول و چالشهای جدیدی برای این شرکت شد.

آمازون برای فصل مالی بعد هم پیش بینی رشد کندتری بین ۳ تا ۷ درصد را داد.

اندی جسی گفته است که آمازون در دوران پاندمی تعداد انبارهای بزرگ خود موسوم به Fulfillment و شبکه اطراف آن را دوبرابر کرده است. با این حال به گفته اندی جسی تورم و فشار زنجیره تامین چالش‌های پیش روی آمازون خواهد بود.

آمازون قرار است در ماه جولای جشنواره فروش سالانه خود را برگزار کند.

بر اساس اعلام مدیر مالی غول تجارت الکترونیکی جهان، رشد تورم، افزایش قیمت سوخت و رشد هزینه‌های مربوط به نیروی کار باعث افزایش ۲ میلیارد دلاری هزینه‌های آمازون در سال گذشته شده است.

به گفته آمازون هزینه انتقال کالا به خارج نسبت به قبل از پاندمی دوبرابر شده و هزینه قیمت سوخت هم نسبت به یکسال قبل بالغ بر یک ونیم برابر شده است.

وضعیت درآمدی متزلزل این فصل آمازون با فشار کارگران انبارهای این شرکت برای افزایش دستمزد مصادف شده است. چند هفته قبل کارگران انبارهای آمازون در برخی از شهرهای آمریکا از جمله نیویورک نخستین اتحادیه کارگران آمازون در آمریکا را ایجاد کردند.

خود شرکت آمازون مخالف این اتحادیه بود.

 

 

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. چهل سؤال کلیدی برای مصاحبه هوشمندانه با افراد متقاضی پست های مدیریتی
    سبز اندیشان کارون -تجربه هایی برای فردای بهتر – اخبار روز, جدیدترین اخبار ایران و جهان, سبک زندگی, سلامت

    خداحافظی قهرمان با لمانز؛ برنامه پورشه برای ورود به مسابقات فرمولا E

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا