اپل

ثبت درآمد ۹۷.۳ میلیارد دلاری اپل در سه ماهه نخست ۲۰۲۲

اپل در تازه‌ترین گزارش مالی خود اعلام کرد که در سه ماهه نخست ۲۰۲۲ توانست درآمدی معادل ۹۷.۳ میلیارد دلار را ثبت کند که جهشی ۹ درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

گزارش اپل در حالی منتشر شد که طی ساعات اخیر، شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری، جزییاتی را در خصوص عملکرد مالی کسب‌وکارهای خود ارائه کردند. در این بین، شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت اعلام کرد که نتوانست درآمد مورد انتظار خود را کسب کند و شرکت متا نیز توانست به سودی فراتر از انتظارات خود دست یابد.  

اپل نیز در سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و صحبت‌های تیم کوک، مدیرعامل این شرکت نیز بر این موضوع دلالت داشت. وی گفت که نتایج عملکرد کسب‌وکارها فراتر از انتظارات بوده است.  

علی‌رغم رشد درآمدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، عملکرد اپل به نسبت سه ماهه قبل که در آن با ثبت درآمد ۱۲۳.۹ میلیارد دلاری، تمامی‌رکوردهای خود را جابجا کرد، افت داشته است.  

با این حال، اپل اعلام کرد که در سه ماهه اخیر، میزان درآمد این شرکت در بخش خدمات یا همان Services‏ که شامل موارد اشتراکی همانند تی‌وی پلاس، موزیک و فیتنس پلاس می‌شوند، به بالاترین حد خود رسید. البته اپل، جزییات مربوط به درآمدهای این بخش و سرویس مختلف را ارائه نمی‌کند و نمی‌توان گفت که این رشد درآمدی به طور دقیق چقدر بوده است.

طبق گزارش اپل، سایر کسب‌وکارهای این شرکت عملکرد خوبی را ثبت کردند و درآمدهای حاصل از فروش مک، آیفون و پوشیدنی‌ها و… به نسبت سال گذشته، با افزایش همراه بوده است. به گفته تیم کوک، این عملکرد موفق محصولات سخت‌افزاری در حالی به دست آمد که عرضه مک استودیو و استودیو دیسپلی به همراه آیفون SE ۳ در ماه مارس آغاز شد.  

اما نکته جالب در این گزارش، افت فروش آیپد بود که نتوانست از درامد ۷.۸ میلیارد دلاری مدت زمان مشابه سال گذشته پیشی بگیرد و درآمد ۷.۶ میلیارد دلاری را ثبت کرد. البته این وضعیت چندان هم غیرعادی نیست و بارها شاهد افت و خیز درآمدی این محصول بوده‌ایم.

بخش محصولات پوشیدنی اپل اما درخشان ظاهر شد و توانست درآمدی معادل ۱۹.۸میلیارد دلار را از فروش محصولاتی چون ایرپادز و اپل واچ برای اهالی کوپرتینو به ارمغان آورد. این در حالی است که در مدت زمان مشابه سال گذشته، درآمد ۱۶.۹ میلیارد دلاری برای این کسب‌وکار اعلام شده بود.

ثبت درآمد ۹۷.۳ میلیارد دلاری اپل در سه ماهه نخست ۲۰۲۲

درآمد حاصل از فروش مک‌های اپل نیز در این بازه زمانی بابر با ۱۰.۴ میلیارد دلار عنوان شد که رشدی بیش از یک میلیارد دلاری را در مقایسه با سال گذشته (۹.۱ میلیارد دلار) نشان می‌دهد.  

به گفته اپل، میزان نصب محصولات این شرکت در کشورهای مختلف جهان به بالاترین حد خود رسیده است. اشتراک‌های پولی نیز رشد محسوسی داشته و اکنون بیش از ۸۲۵ میلیون مشترک در سراسر جهان از سرویس‌های اشتراک این شرکت استفاده می‌کنند. از این تعداد ۱۶۵ میلیون نفر تنها در ۱۲ ماه اخیر ثبت‌نام کرده‌اند.

تیم کوک همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به محدودیت‌ها در عرضه محصولات اشاره کرد و گفت که اختلالات مرتبط با همه‌گیری ویروس کرونا در چین و کمبود تراشه بر عملکرد این شرکت تاثیر منفی داشته است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا