شبکه‌های اجتماعیمتا

تست قابلیتی جدید برای پین کردن پستها در اینستاگرام

این قابلیت مشابه امکان پین کردن توییت و ویدیوهای تیک‌تاکی است

به گزارش تک‌کرانچ، اینستاگرام در حال تست قابلیت جدیدی است که به کاربران امکان می‌دهد برخی از پستهای درج شده در حسابشان را در بالای پروفایل خود پین کنند تا پیش از دیگر پست‌ها در معرض دید قرار گیرد.

آزمایش این قابلیت فعلا به صورت محدود برای برخی حساب‌های کاربری فعال شده و کاربران را قادر می‌سازد تا بتوانند برخی از پستها را نسبت به دیگر پستهای حساب خود هایلایت کرده و به صورت پین شده در بالای پست‌های دیگر به نمایش در آورند. این امکان مشابه قابلیت توییت‌های پین شده توییتر و یا ویدیوهای پین شده تیک‌تاک است. در نتیجه تولیدکنندگان محتوا می‌توانند بدون آنکه از کاربران بخواهند صفحه را اسکرول کنند، توجه بازدیدکننده را به یکی از پست‌های قدیمی صفحه که مدنظر است جلب کنند.

قابلیت پین کردن پست در اینستاگرام
قابلیت پین کردن پست در اینستاگرام

متا (شرکت مادر فیسبوک و مالک اینستاگرام) در پاسخ به پیگیری‌های تک‌کرانچ تایید کرد که درحال کار روی قابلیت جدیدی برای مزیت‌بخشی به گروه خاصی از پست‌های داخل پروفایل است. به نظر می‌رسد کار بر روی این قابلیت از چندین ماه پیش آغاز شده و در ماه ژانویه توسط فردی به نام  الساندرو پالوزی افشا شده است.

اینستاگرام پیشتر از قابلیت مشابهی برای هایلایت کردن استوری‌ها در پروفایل رونمایی کرده بود. تولیدکنندگان محتوا معمولا از قابلیت مذکور برای درج محتواهای مشخصی مانند بخش پرسش و پاسخ (Q&A)، ذکر منابع، رویدادها و … استفاده می‌کنند و از این طریق به پروفایل خود نظم می‌دهند.

چنانچه این قابلیت از مرحله آزمایشی سربلند بیرون بیاید و در اختیار عموم کاربران قرار گیرد، می‌تواند بستری برای تاکید بیشتر بر برخی محتواهای محبوب ایجاد کند. همچنین این فضا می‌تواند به فضای تبلیغاتی جدیدی تبدیل شود و اینفلوینسرهایی که با برندهای خاص همکاری دارند، از آن برای نمایش محتواهای ویژه و سفارشی استفاده کنند.

منبع
Techrunch

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا