ایلان ماسکشبکه‌های اجتماعی

راهکار هیئت مدیره توییتر برای مقابله با پیشنهاد ایلان ماسک

هیئت مدیره توییتر برای مقابله با پیشنهاد ایلان ماسک به منظور خرید تمامی‌ سهام این شرکت، طرح حقوق سهامداران را اجرا خواهد کرد.
در بیانیه منتشرشده از سوی هیئت مدیره توییتر آمده که این تصمیم، در پی انتشار یک پیشنهاد ناخواسته و غیرالزام‌آور برای خرید توییتر به تصویب رسید. این طرح که در دنیای مالی به نام «قرص سمی» شناخته می‌شود، از طریق اعطای حق خرید سهم بیشتر به سهامداران، مانع از آن می‌شود تا یک شخص بتواند با خرید همه سهام یک شرکت، کنترل آن را در دست بگیرد.

تصویب این طرح نشان می‌دهد که هیئت مدیره توییتر قصد دارد تا به طور جدی با پیشنهاد ایلان ماسک مبنی بر خرید کل سهام توییتر، مخالفت و مقابله کند. پاراگ اگراوال، مدیرعامل توییتر پیشتر به کارمندان این شرکت اعلام کرده بود که اعضای عیئت مدیره در حال ارزیابی پیشنهاد ایلان ماسک هستند.

همچنین هیئت مدیره توییتر، اجرای این طرح را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اطلاع داده است. اسناد منتشرشده از سوی این نهاد در روز چهارم آوریل نشان داد که ایلان ماسک با خرید 9.2 درصد از سهام توییتر، به بزرگ‌ترین سهامدار این شرکت تبدیل شده است.
به دنبال این اتفاق، زمزمه‌هایی مبنی بر پیوستن ماسک به هیئت مدیره توییتر به گوش می‌رسید که در نهایت، این مرد بلندپرواز دنیای فناوری، اعلام کرد که تصمیمی‌برای عضویت در هیئت مدیره این شرکت ندارد.

دلیل این تصمیم ماسک نیز در این بود که در صورت عضویت در هیئت مدیره، اجازه تصاحب بیش از 15 درصد از سهام این شرکت را نداشت. وی به‌تازگی پیشنهاد خود برای خرید توییتر را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارائه داد.

با افزایش گمانه‌زنی‌ها در خصوص مخالفت هیئت مدیره با پیشنهاد ماسک، او ساعاتی پیش از اقدام احتمالی هیئت مدیره علیه این پیشنهاد انتقاد کرد و گفت: به هیچ وجه قابل دفاع نیست که این پیشنهاد را به رای سهامداران نگذاریم.

ایلان ماسک همچنین در متن پیشنهاد خود برای خرید توییتر به این موضوع اشاره کرد که اگر با این پیشنهاد موافقت نشود، باید در موقعیت خود به عنوان سهامدار تجدیدنظر کند.

اگرچه ماسک، جزییاتی را در خصوص برنامه‌های خود برای توییتر منتشر نکرد اما قویا به این موضوع اعتقاد دارد که می‌بایست سیاست‌های این پلتفرم در انتشار و عدم انتشار محتوا تعدیل شود: موضوعی که در طی سال‌های اخیر به منجر به بروز مشکلاتی شده است.

مدیرعامل تسلا همچنین در کنفرانس TED در ونکوور گفت که انگیزه اصلی وی برای تصاحب توییتر، حفظ جایگاه توییتر به عنوان بستری برای آزادی بیان است. ماسک عنوان کرد: توییتر عملا به عنوان میدان عمومی‌یک شهر عمل می‌کند. معتقدم که داشتن یک پلتفرم عمومی‌با بالاترین اعتماد و فراگیری بسیار حائز اهمیت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا