آمازونایلان ماسکبیل گیتستکنولوژیگوگلگوناگونمایکروسافت

فهرست سالانه فوربس از ثروتمندترین افراد دنیا در سال ۲۰۲۲ منتشر شد

میلیاردهای جدید جهان

در حالی که سایه فقر با سرعتی روزافزون گسترش پیدا می‌کند. تعداد میلیاردرهای جهان که بخش عظیمی از ثروت و دارایی دنیا را در اختیار دارند، رو به افزایش است. در همین راستا نشریه فوربس در تازه‌ترین گزارش خود فهرست ثروتمندان جهان را منتشر و به مقدار دارایی خالص آن‌ها پرداخته است.

1. ایلان ماسک؛ حافظ سکوی نخست

در ماه مارس، ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، ولادیمیر پوتین را به چالش کشید. با آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، ایلان ماسک تنها چند روز پس از پرتاب SpaceX – که اکنون دومین تک‌شاخ باارزش ایالات متحده است- شروع به ارسال تجهیزات مخابراتی به اوکراین کرد. ماسک که بنیانگذار شرکت تسلا هم است، بیش از ۱۶ میلیارد دلار از رشد سهام این کمپانی سود کرده است. این اتفاق منجر به خلق بزرگترین صورت حساب مالیاتی یک ساله برای یک فرد شد. اما این اعداد و ارقام چه اهمیتی دارد، وقتی که ثروت شما تنها در یک سال ۶۸ میلیارد دلار رشد کرده است؟

2. جف بزوس؛ آمازون به دنبال تسلا

بزوس با ثروت ۱۷۱ میلیارد دلاری، برای اولین بار در چهار سال گذشته در صدر ثروتمندترین فرد جهان قرار گرفته است. ثروت او به دلیل کاهش ۳ درصدی سهام آمازون، ۶ میلیارد دلار کمتر از سال گذشته شده است. بدیهی است که کناره‌گیری بزوس از سمت مدیرعاملی در ماه جولای و تمرکز او بر موضوعات دیگر مانند شرکت فضایی تجاری Blue Origin، نقش بسزایی در این روند داشته است. همچنین گزارش شده است که او یک قایق تفریحی بزرگ خریده و کمک‌های خیریه خود را با اهدای بیش از یک میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ برای اهدافی مانند بنیاد باراک اوباما و گروه‌های زیست‌محیطی افزایش داده است.

3. برنارد آرنو 

به تازگی مدیراجرایی کالاهای لوکس LVMH با ثروت ۱۵۸ میلیارد دلاری، پس از افزودن ۸ میلیارد دلار دیگر به امپراتوری خود، همچنان به دنبال تمدید سلطنتش است. این شرکت فرانسوی از سهامداران می‌خواهد که حداکثر سن مدیرعامل از ۷۵ سال به ۸۰ سال افزایش یابد تا از این زمان اضافی برای تصمیم‌گیری بین پنج کاندید این سمت استفاده کند.

4. بیل گیتس

بنیانگذار مایکروسافت با ثروت ۱۲۹ میلیارد دلاری، به تازگی طلاق گرفته است. او در سال گذشته مشغول نوشتن کتابی در مورد چگونگی مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی بوده و کتاب دیگری را هم درباره جلوگیری از یک بیماری همه‌گیر منتشر کرده است.

5. وارن بافت

در پاییز گذشته بافت یک شرط‌بندی به موقع روی Activision Blizzard انجام داد و سه ماه قبل از اینکه مایکروسافت با خرید آن به مبلغ ۶۹ میلیارد دلار موافقت کند، ۱/۱ میلیارد دلار در سهام این سازنده بازی‌های ویدیویی سرمایه‌گذاری کرد. همچنین او امسال در بحبوحه افزایش قیمت نفت حدود ۷ میلیارد دلار سهام Occidental Petroleum را خریداری کرد. در نتیجه اکنون ثروت خالص او به ۱۱۸ میلیارد دلار رسیده است.

6. لری پیج

لری پیج ۴۹ ساله از بنیانگذاران موتور جستجوی گوگل با ثروتی ۱۱۱ میلیارد دلاری، شخص ششم در لیست ثروتمندان جهان است.

7. سرگی برین

بنیانگذار دیگر موتور جستجوی گوگل با ثروتی ۱۰۷ میلیارد دلاری، هفتمین ثروتمند دنیا به حساب می‌آید.  

8. لری الیسون

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سابق شرکت اوراکل امسال بیش از ۱۰ میلیارد دلار ثروتمندتر شده است، زیرا سهامداران از رفتن او به یک شرکت مبتنی بر فضای ابری استقبال کردند.

9. استیو بالمر

بالمر، از برترین چهره‌های تکنولوژی جهان – که زمانی مدیرعامل شرکت مایکروسافت بود- اکنون به ثروتی بیش از ۹۱ میلیارد دلار رسیده است.

10. موکش آمبانی

آمبانی، سرمایه‌دار هندی در صنایع ریلاینس و صاحب بزرگترین مجتمع پالایش نفت جهان در گجرات هند، سال گذشته روی انرژی‌های تجدیدپذیر متمرکز شد. ریلاینس اذعان دارد که طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده، ۸۰ میلیارد دلار در پروژه‌های سبز از جمله ۱۰ میلیارد دلار برای ساخت چهار کارخانه بزرگ انرژی‌های تجدیدپذیر در کنار پالایشگاه خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

11. گوتام آدانی

ثروت آدانی از سال گذشته نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار و از سال ۲۰۲۰ ده برابر شده است، زیرا سهام شرکت‌های فهرست شده او به دلیل افزایش سود در راستای تولیدکننده‌های انرژی خورشیدی، افزایش یافته است. همچنین آدانی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد دلاری برای ایجاد بزرگترین تامین‌کننده انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان کند.  

12. مایکل بلومبرگ

بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک و مردی که وال‌استریت را دگرگون کرد، اکنون با ۸۲ میلیارد دلار ثروت، ۱۲۰ میلیون دلار برای مبارزه با مصرف بیش از حد مواد مخدر در نوامبر و ۷۵۰ میلیون دلار برای حمایت از مدارس چارتر در دسامبر متعهد شد. همچنین او در جریان انتخابات ۲۰۲۰ و برای حمایت از دموکرات‌ها در رقابت ناموفق خود در کاخ سفید، ۲/۱ میلیارد دلار هزینه کرد.

13. کارلوس اسلیم

کارلوس اسلیم، تاجر موفق مکزیکی، پس از افزایش ۴۴ درصدی سهام شرکت آمریکایی خود، ۴/۱۸ میلیارد دلار از سال گذشته ثروتمندتر شده و اکنون به ثروت بیش از ۸۱ میلیارد دلار رسیده است؛ چراکه اسلیم ۱۰ درصد از سهام خود در نیویورک تایمز را در اواخر سال ۲۰۲۰ و زمانی که سهام با قیمت بیش از ۴۰ دلار در هر سهم معامله می‌شد، فروخت.

14. فرانسوا بتانکور می‌یر

ثروتمندترین زن جهان و نایب‌رئیس غول صنعت محصولات زیبایی یعنی L’Oréal است. پدربزرگ شیمیدان او این برند را در سال ۱۹۰۹ تاسیس کرد و اکنون او میراث‌دار آن است.

15. مارک زاکربرگ

فیس‌بوک در ماه اکتبر به متا تغییر نام داد تا یک فناوری تکنولوژیکی تعریف‌شده به نام «متاورس» را بسازد. این شرکت در سپتامبر با کاهش ۵۰ درصدی از سهام خود مواجه شد و به این ترتیب زاکربرگ برای اولین بار در شش سال گذشته از لیست ۱۰ ثروتمند جهان خارج شد.

16. جیم والتون

پسر سام والتون، بنیانگذار وال‌مارت، ریاست بانک آروست ۲۷ میلیارد دلاری که شامل دارایی خانواده است را بر عهده دارد.

17. ژونگ شان‌شان

ژونگ که مدرسه ابتدایی را رها کرده است، برای دومین سال متوالی ثروتمندترین فرد چین است. او در سال ۱۹۹۶ شرکت Nongfu Spring را تأسیس کرد. گرچه سهام آن در سال گذشته بیش از ۱۵ درصد کاهش یافت، اما تا حدودی با افزایش سهام شرکت داروسازی بیولوژیکی پکن وانتای، سازنده آزمایش کووید-۱۹ – که ۷۵ درصد از سهام آن را در اختیار دارد- جبران شد. اکنون او صاحب بیش از ۶۵ میلیارد دلار است.

18. آلیس والتون

آلیس تنها دختر سام والتون، مؤسس یکی از سه شرکت بزرگ جهان به نام وال‌مارت، با ثروتی بالغ بر ۶۵ میلیارد دلار یکی از ثروتمندترین زنان لیست فوربس است.

19. راب والتون

گرچه راب والتون به مدت ۲۳ سال و تا سال ۲۰۱۵ ریاست وال‌مارت را بر عهده داشت، اما همچنان جایگاه خود را در این لیست حفظ کرده است.  

20. چانگ‌پنگ ژائو

ژائو به دلیل داشتن ۷۰ درصد سهام تخمینی در صرافی ارزهای دیجیتال بایننس، ثروتمندترین فرد در حوزه ارزهای دیجیتال است. او به عنوان مدیرعامل، بایننس را از زمان تأسیس آن در سال ۲۰۱۷ به بزرگترین صرافی رمزارز جهان از نظر حجم معاملات تبدیل کرده است.

21. چارلز کوک

کوک که از بنیانگذاران مؤسسه تحقیقاتی آزادی‌خواهانه کاتو است، با ثروت ۶۰ میلیارد دلاری یکی از ثروتمندان لیست فوربس به حساب می‌آید.

22. جولیا کوک

گرچه بسیاری از شرکت‌های چندملیتی در حال فرار از روسیه هستند، اما صنایع کوک که توسط چارلز کوک اداره می‌شود، همچنان سر جای خود باقی می‌ماند. این شرکت ۱۱۵ میلیارد دلاری دارای دو کارخانه تولید شیشه در آنجا است که حدود ۶۰۰ نفر را استخدام می‌کند. این شرکت اعلام کرده است که کارمندان روسی خود را رها نمی‌کند یا تأسیسات تولیدی را به کرملین تحویل نمی‌دهد. چارلز و خانواده جولیا کوک، هر کدام ۴۲ درصد از سهام صنایع کوک را در اختیار دارند.

23. آمانسیو اورتگا

در ماه نوامبر، بنیانگذار ایندیتکس که بیشتر به خاطر دو هزار فروشگاه زارا معروف است، دختر کوچکترش را به ریاست این غول فست‌فشن منصوب کرد. با این حال سهام ایندیتکس – که حالا ۵۰۲ مغازه را در روسیه بسته است- پس از حمله به اوکراین سقوط کرد. اورتگا در سال ۲۰۲۱ حدود ۷۰۰ میلیون دلار برای خرید سهام اپراتورهای شبکه برق در اسپانیا و پرتغال هزینه کرد.

24. مایکل دل

برند صاحب‌نامDell  به لطف ثبت رکورد فروش خوب رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۲۱، بهترین سال خود را پشت سر گذاشت. بنابراین سهام آن ۲۰ درصد رشد کرد و ثروت بنیانگذار و مدیرعامل آن را ۱۰ میلیارد دلار افزایش یافت. دل و همسرش سوزان به تازگی ۱۵ میلیون دلار برای حمایت از خانواده‌های جنگ‌زده در اوکراین کمک کردند.

25. ژانگ ییمینگ

ByteDance، ارزشمندترین تک‌شاخ جهان که بیشتر به خاطر TikTok شناخته می‌شود – اپلیکیشن به اشتراک‌گذاری ویدیوی کوتاه بسیار محبوب با یک میلیارد کاربر ماهانه فعال است- ثروت صاحب چینی خود را به ۵۰ میلیارد دلار رسانده است.

نوشته های مشابه

‫213 دیدگاه ها

  1. 최신 프라그마틱 게임은 선도적이고 표준화된 iGaming 콘텐츠를 제공하며 슬롯, 라이브 카지노, 빙고 등 다양한 제품을 제공합니다.
    프라그마틱 무료

    프라그마틱의 슬롯 게임은 정말 뛰어나죠! 여기서 더 많은 게임 정보를 찾을 수 있어 기뻐요.

    https://www.antiquees.com
    https://doggggqwe.weebly.com/
    https://ewqeq.weebly.com

  2. 현재 프라그마틱 게임은 iGaming에서 혁신적이고 표준화된 엔터테인먼트 콘텐츠를 제공하는 선도적인 업체 중 하나입니다.
    http://www.pragmatic-game.com

    프라그마틱 슬롯을 다룬 글 정말 유익해요! 더불어, 제 사이트에서도 프라그마틱에 대한 새로운 소식을 전하고 있어요. 함께 지식을 나누면 좋겠어요!

    https://www.12315jg.cn/
    https://www.12315ic.cn/
    https://www.12315amd.cn/

  3. 프라그마틱 슬롯에 대한 글 정말 잘 읽었어요! 더불어, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 정보를 얻을 수 있어요. 함께 교류하며 더 많은 지식을 얻어보세요!
    프라그마틱 홈페이지

    프라그마틱에 대한 내용이 정말 유익했어요! 또한, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 정보를 찾아보실 수 있어요. 함께 지식을 공유해보세요!

    https://www.buycipro.site
    https://www.12315jq.cn/
    http://iyalion.com/

  4. 최신 프라그마틱 게임은 iGaming 분야에서 선도적인 제공 업체로서, 독창적이고 표준화된 콘텐츠를 제공합니다.
    프라그마틱플레이

    프라그마틱 슬롯을 다룬 글 정말 유익해요! 더불어, 제 사이트에서도 프라그마틱에 대한 새로운 소식을 전하고 있어요. 함께 지식을 나누면 좋겠어요!

    http://www.iavstudios.com/
    https://njshidoo.com/hot/
    https://wszhibo.com/hot/

  5. 프라그마틱의 게임은 언제나 최신 트렌드를 반영하고 있죠. 최근에 나온 트렌드 중에서 가장 마음에 드는 것은 무엇인가요?
    프라그마틱 슬롯 무료 체험

    프라그마틱은 국내외에서 큰 사랑을 받고 있는데, 여기서 그 이유를 알 수 있어 좋아요!

    http://keoghsflex.com/
    https://www.12315oe.cn/
    https://www.12315th.cn/

  6. 프라그마틱 플레이는 33개 언어와 다양한 화폐를 지원하여, 250개 이상의 게임으로 이루어진 슬롯 포트폴리오를 전 세계 시장에 제공합니다.
    프라그마틱 슬롯 사이트

    프라그마틱에 대한 글 읽는 것이 정말 즐거웠어요! 또한, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 정보를 공유하고 있어요. 함께 발전하며 더 많은 지식을 쌓아가요!

    https://wqeeeeeee.weebly.com/
    https://doggggqwe.weebly.com/
    https://wqeqwrwqr.weebly.com/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا